نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ارزش یک طلبه و روحانی به القاب و عناوین نیست بلکه در اخلاص و خدمت برای امام زمان (عج) است.

ارزش یک طلبه به اخلاص و خدمت به امام زمان (عج) استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در همایش تجلیل از خادمیاران و مبلغان طرح " مهمان امام" با تأکید بر اینکه ارزش یک طلبه و روحانی به القاب و عناوین نیست بلکه در اخلاص و خدمت برای امام زمان (عج) است، گفت: خادمیاران این عتبه مقدسه به خصوص در سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی سرلوحه برای سایر عتبات هستند، توجه به رشد نظام ارزشمند خادمیاری باعث شده بسیاری در اصناف مختلف و نقاط گوناگون کشور آماده خدمت به نیازمند به نام حضرت رضا (ع) باشند که ان شالله بزودی گستره این خدمات از مرز‌های این کشور فراتر برود.
 
وی افزود:کسوت روحانی از اول تا آخر عمر خدمت است و عرصه طلبگی یعنی سرباز امام زمان (عج) و وقف خدمت به اسلام شدن.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: معنای طلبگی این نیست که انسان وارد رشته‌ای شود تا بعد‌ها کاری را انجام دهد،افراد بعد از تحصیل در دانشگاه و تخصص یافتن شغلی را پیدا می‌کنند اما در طلبگی این طور نیست، طلبه اول مسیر کارش را انتخاب می‌کند و بعد تحصیل علم و دانش را طی می‌کند.

آیت الله علم الهدی با بیان این که اگر طلبه‌ای با هدف تحصیل مقام و موقعیت طلبه شود، خسران زده است، گفت: طلبه از همان ایام جوانی که وارد طلبگی می‌شود تا زمانی که پیرمرد می‌شود، باید خدمتگزار باشد.

وی افزود: از ابتدای اسلام تاکنون مصائب و سختی‌های بسیاری بر این دین و مسلمانان رفته است، اما هیچ روز اسلام مثل امروز نبوده که همه دنیا بر سر اسلام بریزد و بخواهد آن را از بین ببرد.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه طلبه امروز باید به کار امام زمانش بیاید، ادامه داد: در مقام طلبگی باید از همه فرصت‌ها برای خدمت به اسلام و مسلمین استفاده کرد.

آیت الله علم الهدی گفت: نوروز یکی از بهترین فرصت‌ها برای خدمت است، چون زائران با هر قصدی که به مشهد می‌آیند تا نگاه شان به گنبد حضرت رضا (ع) می‌افتد برانگیخته و آماده می‌شوند که با بالا بردن سطح باورمندی و اعتقادی آن‌ها می‌توانیم به آقا امام زمان (عج) کمک کنیم.

وی افزود: حضور در طرح نوروزی "میهمان امام" فرصت مغتنمی است تا با جهت دادن به عقاید افرادی که دل آکنده و وابسته حضرت رضا (ع) هستند، بالاترین قدم را در جهت اهداف اسلام و امام زمان (عج) برداریم، البته در این زمینه هر چه علم ما بیشتر باشد، خدمت بهتری را می‎توانیم ارائه دهیم.

 عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: موقعیت، شخصیت، مقام و همه زندگی ما در خدمت آقا امام زمان (ع) است، اگر قرار باشد خدمتگذار باشیم، خودشان این موقعیت‌ها را به ما عنایت می‌کنند وگرنه این مقام و موقعیت‌ها به کار نمی‌آید.

آیت الله علم الهدی گفت: با اجرای این طرح دو فیض نصیب شما شده، یکی این که توفیق خدمت به حضرت رضا (ع) نصیب تان شده است و دیگر این که فرصتی مهیا شده تا با عشق و خلوص در خدمت امام زمان باشید.
 
انتهای پیام//ف.ش
 

همایش تجلیل از خادمیاران و مبلغان طرح " مهمان امام" برگزار شد

برچسب ها: ائمه اطهار ، نوروز98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار