مدیر کل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر هویت بخشی این انجمن از آغاز به کار شورای عالی انجمن اولیاء و مربیان در خرداد ماه خبر داد.

خرداد ماه؛ آغاز به کار شورای عالی انجمن اولیاء و مربیاننورعلی عباسپور مدیر کل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در باره برنامه‌های توسعه مشارکت بین اولیا و مربیان اظهار کرد: گام‌های عملی برای افزایش مشارکت خانواده‌ها در مدرسه از طریق نمایندگان آن‌ها در انجمن اولیا و مربیان برداشته شده است.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر شورای انجمن اولیا و مربیان متشکل از منتخبان انجمن‌های اولیاو مربیان در منطقه و استان فعال شدند تا مشارکت خانواده‌ها در فرآیند تعلیم و تربیت افزایش یابد.

عباسپور بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به تمهیدات اندیشیده شده شورای عالی انجمن اولیا و مربیان خرداد ماه تشکیل شود و از این پس نمایندگان خانواده‌ها در سطوح کلان، میانی و مدرسه وارد عمل شوند.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از تشکیل کارگروهی شامل نمایندگان انجمن اولیا و مربیان خبر داد و گفت: با وزیر آموزش و پرورش مکاتباتی داشتیم تا زمینه ورود این کارگروه در تصمیم‌گیری‌های آموزش و پرورش فراهم شود.

وی در باره شرایط حضور در شورای عالی انجمن اولیاء و مربیان اظهار کرد: از هر استان ۶ نفر به عنوان منتخب انجمن اولیا و مربیان انتخاب می‌شوند و در نهایت حدود ۲۰۰ نفر از تمامی استان‌های کشور برای عضویت در این شورا رقابت می‌کنند تا در نهایت ۱۳ نفر به عنوان عضو اصلی و ۸ نفر عضو عی البدل خواهند بود.

عباسپور با بیان اینکه شورای عالی انجمن اولیا و مربیان در سطوح تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش وارد عمل می‌شود، گفت: این مجموعه نشست‌های مستمری برگزار خواهد کرد و وزیر آموزش و پرورش هم با این موضوع موافق است.

هویت بخشی به جایگاه انجمن اولیاو مربیان

مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به دنبال هویت بخشی به جایگاه انجمن اولیاو مربیان هستیم، تصریح کرد: اتاق اولیاء در مدارس پیش‌بینی کردیم تا آن‌ها بتوانند با معلم، مدیر و سایر اعضای مدرسه تعامل بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: در سطح ستاد هم به دنبال تقویت جایگاه انجمن هستیم تا حقوق و مسئولیت‌های مدرسه و اولیا در حوزه تعلیم و تربیت مشخص شود که در این مورد تیمی از استاتید در حال بررسی ابعاد کار هستند تا منشور این حقوق و مسئولیت‌ها تهیه شود.

عباسپور در پاسخ به این سؤال که آیا اعضای انجمن و شورای عالی از نظر توانمندی و سواد برای تصمیم‌گیری در حیطه تعلیم و تربیت صلاحیت لازم را دارند یا خیر؟ گفت: اغلب افرادی که به عنوان منتخبان برگزیده شدند جزو افراد کار‌افرین و صاحب‌نظر و کارشناسان هستند بنابر این نگرانی از این بابت نداریم علاوه بر این موضوع ارتباطی عمودی و افقی بین اعضای شورا و آموزش و پرورش وجود خواهد داشت و توازن اطلاعات ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.