آمریکا اعلام کرد به زودی دو فرونده جنگنده اف-۳۵ دیگر را پس از اتمام آموزش‌ها و آمادگی‌های لازم به ترکیه تحویل می‌دهد.

آمریکا دو جنگنده اف-۳۵ دیگر تحویل ترکیه می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا به زودی دو فروند جنگنده اف-۳۵ دیگر را تحویل ترکیه می‌دهد.

«جو دلاوِدوا»، سخنگوی برنامه «جنگنده تهاجمی مشترک» وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد طبق برنامه به زودی دو فروند دیگر از جنگنده‌های اف-۳۵ ترکیه به پایگاه هوایی لوکه در تگزاس منتقل می‌شود تا آخرین آمادگی‌های لازم جهت انتقال این جنگنده به ترکیه از جمله برنامه آموزشی کادر پروازی انجام شود.

وی در این باره تصریح کرد: هم‌اکنون دو فروند از جنگنده‌های اف-۳۵ ترکیه در پایگاه هوایی لوکه مستقر هستند و دو فروند دیگر در مراحل آماده‌سازی پایانی برای انتقال به پایگاه هوایی لوکه هستند.

به گفته این سخنگو، طبق برنامه دو جنگنده اول در ماه نوامبر به ترکیه منتقل خواهند شد و طی هفته‌های آینده دو جنگنده دیگر نیز تحویل پایگاه هوایی لوکه می‌شود. هر یک از این جنگنده‌ها پس از یک تا دو سال پرواز تمرینی و آزمایشی به ترکیه منتقل خواهند شد.

ترکیه قصد دارد طی سال‌های آتی، ۱۰۰ جنگنده اف-۳۵ دریافت کند که تاکنون سفارش ۳۰ جنگنده را تنظیم کرده است.

تحویل این جنگنده‌ها به ترکیه در حالی صورت می‌گیرد که در تیر ماه گذشته کنگره آمریکا با فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به آنکارا مخالفت کرده بود. مجلس سنای آمریکا «قانون مجوز دفاع ملی» را به تصویب رساند که در آن اصلاحیه‌ای قید شده است که فروش جنگنده‌های آمریکایی اف-۳۵ به ترکیه را به دلیل تصمیم آنکارا مبنی بر خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه، ممنوع اعلام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
اينطور كه آمريكا ميخواد سالي دو تا بهشون بده ٥٠ سال طول ميكشه تا صد تاشونو بهشون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
شرط ميبندم كيفيت اينا با فابريك آمريكاييش زمين تا آسمون فرق ميكنه
آخرین اخبار