وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد استقرار سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه در این کشور از اکتبر سال میلادی آینده آغاز می‌شود.

ترکیه استقرار سامانه اس-400 را از اکتبر 2019 آغاز می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه حریت به نقل از حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گزارش داد استقرار سامانه موشکی زمین به هوای اس-400 روسیه در این کشور از اکتبر سال 2019 آغاز می‌شود.

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد از ابتدای سال 2019 گروهی از این کشور برای دریافت آموزش‌های لازم مربوط به سامانه اس-400 راهی روسیه خواهند شد.

روزنامه ینی شفق به نقل از حلوصی آکار گزارش داد: کار نصب سامانه‌های موشکی اس-400 از اکتبر سال 2019 شروع خواهد شد. ما در حال حاضر  فرایند بکارگیری و استخدام نیرو را پیگیری می‌کنیم. کارکنان منتخب از ابتدای سال 2019 برای دریافت آموزش‌های مربوطه به روسیه خواهند رفت و اطلاعات و دانش لازم را در این باره کسب خواهند کرد و سپس به ترکیه بازگشته و کار خود را آغاز خواهند کرد.

بنابر گفته وزیر دفاع ترکیه، برنامه مربوط به جنگنده اف-35 آمریکا همانطور که برنامه‌ریزی شده، ادامه خواهد یافت و قرار است جنگنده‌های بعدی نیز طبق برنامه‌ریزی در ماه مارس سال میلادی آینده تحویل گرفته شوند. هفته گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تائید کرد آنکارا انتظار دارد در آینده نزدیک سامانه‎های دفاع موشکی اس-400 روسیه را دریافت کند.

ترکیه علی‌رغم فشارهای اعمال شده از سوی واشنگتن برای توقف خرید تجهیزات تسلیحاتی از روسیه، ساخت یک جایگاه را برای سامانه‌های دفاع موشکی اس-400 روسیه در ماه سپتامبر آغاز کرده است. در دسامبر سال 2017 روسیه و ترکیه قراردادی را برای تحویل سامانه دفاع موشکی اس- 400 روسیه به امضاء رساندند. طبق بیانیه منتشره از سوی وزارت دفاع ترکیه دو باتری مربوط به سامانه دفاعی اس- 400 توسط ارتش این کشور فعال و سرویس خواهند شد.

در ماه فوریه سال جاری میلادی، یک مقام آمریکایی که نامی از وی برده نشده است، اعلام کرد مجهز شدن ترکیه به سامانه دفاع هوایی اس-400 بر روند همکاری این کشور با ناتو اثر منفی خواهد گذاشت و کاخ سفید در این صورت با اقدامات تنبیهی علیه آنکارا، واکنش نشان خواهد دهد.

از سوی دیگر، سنای آمریکا در ماه ژوئن سال جاری میلادی، لایحه ای تصویب کرد که به موجب آن فروش جنگنده‌های اف-35 آمریکا به ترکیه ممنوع شد و این اقدام دولت آنکارا را برای راه‌اندازی سامانه دفاع هوایی اس – 400 مصمم کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار