رسانه‌های ژاپن اعلام کردند این کشور قصد دارد برای مقابله با تحرکات نظامی چین، شمار جنگنده‌های اف-۳۵ خود را افزایش دهد.

ژاپن برای مقابله با چین ۲۰ فروند جنگنده اف-۳۵ خریداری می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، ژاپن تصمیم دارد طی چند سال آینده 20 فروند جنگنده رادارگریز اف-35 از آمریکا خریداری کند.

روزنامه «Yomiuri Shimbun» روز شنبه گزارش داد دولت ژاپن تصمیم دارد در طرح دفاعی جدید میان‌مدت خود برای سال‌های 2019 تا 2023  جنگنده بیشتری از آمریکا خریداری کند.

بنا بر این گزارش، ژاپن قصد دارد تا سال مالی 2024، دست‌کم 42 فروند از جنگنده‌های اف-35 را در نیروی هوایی خود داشته باشد. طرح دفاعی جدید تا پایان سال جاری میلادی نهایی خواهد شد. طرح جدید بر خریداری 20 فروند جنگنده اف-35 دیگر تأکید دارد که همه آنها باید تا سال مالی 2028 به نیروی دفاعی ژاپن تحویل داده شوند.

این روزنامه ژاپنی به نقل از منابع دولتی این کشور افزود: خریداری جنگنده‌های پیشرفته و رادارگریز اف-35 برای مقابله با فعالیت‌های روزافزون نظامی چین اقدامی ضروری است.

ژاپن سال جاری یک بودجه نظامی بی سابقه تصویب کرد. براساس کلیات این بودجه، بودجه نظامی ژاپن برای ششمین سال متوالی افزایش یافت و با 1.3 درصد افزایش به بیش از 5.19 هزار میلیارد ین ( 45 میلیارد دلار) رسید.

بزرگترین ردیف این بودجه به مبلغ 137 میلیارد ین برای تقویت دفاع در برابر حملات موشک بالستیک کره شمالی وضع شده است. این ردیف شامل خرید موشک رهگیر دوربُرد «اس ام 3 بلاک آی آی ای» (SM-3 Block IIA) است که به منظور حمله به موشک بالستیک در فضا طراحی شده و برای دربرگرفتن موشک های پاتریوت ارتقا یافته است.

تصویب چنین بودجه نظامی‌ای، نگرانی دولت چین را در پی داشته است. سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این اقدام ژاپن گفت: در سال‌های اخیر ژاپن مرتب روی مسئله به اصطلاح تهدید چین مانور می دهد و درباره آن بزرگنمایی می کند و به بهانه آن بودجه دفاعی خود را افزایش داده و تسلیحات خود را گسترش داده است. ژاپن همچنین قانون امنیتی جدید خود را به اجرا درآورده است. در نتیجه باید حواسمان را بیشتر جمع کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، تجهیزات نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار