مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۳ هزار نفر در مساجد خراسان جنوبی معتکف می‌شوند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ حجت الاسلام رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: یکی از برنامه‌های پر خیر و برکت و معنوی بحث اعتکاف است که می‌توان گفت: این برنامه از مهمترین برنامه‌های انقلاب با رویکرد اسلامی و نیایش در سراسر ایران است.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اعتکاف به صورت محدود و با جمعیت ۳۰ نفری برگزار می‌شده، ولی هم اکنون ۸۰۰ هزار نفر در سراسر دنیا در این مراسم شرکت و از برکات اعتکاف بهرمنده می‌شوند.

حجت الاسلام رضایی اعتکاف را فرصت بسیار حسنه‌ای عنوان کرد و گفت: اعتکاف دل‌های همه معتفان را نورانی کرده و حرکت آرامش بخشی برای جامعه بشری محسوب می‌شود و کسی که معتکف می‌شود سه شبانه روز در حال خلوت و انس با خداست در حالی که روز‌ها روزه و شب‌ها در حال نیایش و خواندن دعا و قرآن است، طبیعی است که به آرامش محض برسد.



وی افزود: تاکنون حود سه هزار نفر در استان برای شرکت در مراسم اعتکاف ثبت نام کرده اند و ثبت نام تا پایان فردا ادامه دارد، ولی هر ساله آمار دقیق معتفکان شب نخست اعتکاف مشخص می‌شود چرا که خیل عظیم افراد در شب نخست به جمع معتفکان افزوده می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت:: محل ثبت نام مساجد محلات است و با توجه به شرایط خاص و همزمانی با تحویل سال، بعضی از مساجد اعتکاف را برگزار نمی‌کنند و تاکنون در استان، هشت مسجد پذیرای معتفکان است و دو مسجد امام حسین (ع) و مسجد امام هادی (ع) واقع در خیابان دولت ویژه برادران و مساجد امام صادق (ع)، الرسول، باقر العلوم (ع)، مسجد الحسین جوادیه و مسجد امام حسن (ع) به خواهران اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در شهرستان‌ها و حتی در بعضی از روستا‌های خراسان جنوبی مساجد فعال، مراسم اعتکاف را برگزار می‌کنند و طبق روال هر سال ما میزبان معتفکان خواهیم بود.

حجت الاسلام رضایی هزینه اعتکاف در شهرستان بیرجند را ۶۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این هزینه در سایر شهرستان‌ها بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان متغیر است و در شهرستان خوسف به همت خیران شهرستان، ثبت نام معتفکان به صورت رایگان انجام می‌شود.
انتهای پیام/ب


۳ هزار نفر در مساجد خراسان جنوبی معتکف می‌شوند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار