نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اعتکاف،زمینه ساز خود سازی و تسلط بر امیال نفسانی است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ آیت الله عبادی،نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در جمع خادمان اعتکاف خراسان جنوبی گفت: اعتکاف از جمله اعمالی است که به انسان برای خودسازی و مسلط شدن بر غرایض و امیال نفسانی بسیار کمک می‌کند.


وی افزود: یکی از آثار اعتکاف این است که انسان وارد صحنه ای می‌شود که بسیار زیاد زمینه را برای آزاد شدن فراهم می‌کند، لذت مناجات پیدا کرده و از علایق نفسانی فاصله می‌گیرد.

آیت الله عبادی گفت: اعتکاف زمینه خود سازی را فراهم کرده و هر انسان بسته به سعی و تلاش خودش می‌تواند در زمینه خود سازی خود گام بردارد.


وی افزود: بدن ما دارای غرایض و امیالی است که انسان را درگیر خود کرده و باعث علایق نفسانی می‌شود و این وابستگی به علایق نشان از اسیر بودن است .

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: زمانی‌که انسان در نماز خواندن حضور قلب نداشته باشد و وقتی به نماز می ایستد فکرش به همه جا معطوف است این آزاد بودن نیست بلکه در بند خیال و اوهام بودن است.


آیت الله عبادی افزود: اولین دهلیزی که می‌توان به عنوان خلوت الهی وارد آن شد این است که انسان اختیار خود را در دست بگیرد و از علایق و امیال نفسانی آزاد شود در این صورت به الف آزادی دست پیدا کرده و وارد راه آزادی خواهد شد.
انتهای پیام/ب


اعتکاف،زمینه ساز خود سازی و تسلط بر امیال نفسانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار