مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت:سال گذشته ۱۸۳ مسجد در سطح استان برای برگزاری مراسم اعتکاف فعال بوده و در سال جاری ۱۹۲ مسجد پذیرای معتکفین خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،حجت الاسلام  رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پیش رو بودن ماه رجب گفت: عنایات خداوند در این ماه به نحو ویژه شامل حال بندگان شده و فضیلت‌های زیادی دارد.

وی با بیان اینکه اولین جمعه این شب لیله الرغایب نام دارد، افزود: آغاز این ماه را آغاز فصل نیایش می‌گویند چرا که عبادت خداوند به شکل خاصی شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به مناسبت‌های مختلف ماه رجب گفت: ۲۷ رجب مصادف با عید مبعث تولد اسلام بوده و کامل‌ترین ادیان در این روز متولد می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به مراسم اعتکاف افزود: اعتکاف فرصتی استثنایی برای مناجات با خدا و تفکر بوده و بهترین فرصت برای بازگشت به خدا است.

وی با بیان اینکه فرد معتکف به دامان خدا پناهنده شده و برای خالص شدن وارد عرصه اعتکاف می‌شود، گفت: اعتکاف بهترین فرصت برای خودشناسی و خودیابی است.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه سنت حسنه اعتکاف در خراسان جنوبی از سالیان گذشته برگزار می‌شود، افزود: امسال اعتکاف در دو سال ۹۷ و ۹۸ واقع شده که این یک ویژگی منحصر به فرد این سنت حسنه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه طی سال گذشته قریب به هفت هزار و ۸۰۰ نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در سال جاری ۹ هزار نفر در اعتکاف شرکت کنند.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۸۳ مسجد در سطح استان برای برگزاری مراسم اعتکاف فعال بوده و در سال جاری ۱۹۲ مسجد پذیرای معتکفین هستند.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد معتکفین را جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: کسانی که نمی‌توانند در مراسم اعتکاف شرکت کنند می‌توانند با کمک به دیگر معتکفین از ثواب این سنت حسنه بهره‌مند شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید نذر اعتکاف در مساجد و جامعه برجسته شود، افزود: اگر حامی معتکفین باشیم از ثواب بالایی برخوردار خواهد بود.

وی هزینه اعتکاف در مرکز استان را ۶۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: ثبت نام مراسم اعتکاف در مساجد حضرت ابوالفضل (ع)، محمد رسوالله (ص)، امام هادی (ع) و مسجد جواد الائمه به صورت سیستمی و سایر مساجد به صورت حضوری انجام می‌شود.

حجت الاسلام رضایی افزود: ثبت نام در شهرستان بیرجند آغاز شده و در سایر شهرستان‌ها ۱۰ روز مانده به اعتکاف آغاز خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد:بیان احکام، برگزاری حلقه‌های بصیرتی و معرفتی، جزء خوانی قرآن، حضور مشاورین مذهبی در مراسم اعتکاف، تصحیح قرائت نماز، سوگواری حضرت زینب (س) و برگزاری اعمال ام داوود از جمله برنامه‌های مراسم اعتکاف خواهد بود.

انتهای پیام/غ

پیش بینی شرکت ۹۰۰۰ نفر در اعتکاف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.