پلیس آلمان اعلام کرد به دنبال تیراندازی در شهر اوترخت هلند که منجر به کشته و زخمی شدن ۱۲ نفر شد، بازرسی‌ها را در مرز خود با این کشور افزایش داده و به دنبال عامل حادثه می‌گردد.

افزایش بازرسی‌ها در مرز آلمان با هلند به دنبال حمله اوترختبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، پلیس آلمان می‌گوید به دنبال وقوع تیراندازی اخیر در شهر اوترخت هلند که منجر به کشته و زخمی شدن ۱۲ نفر شد بازرسی‌ها را در مرز خود با این کشور افزایش داده و به دنبال فردی که این تیراندازی را انجام داده می‌گردد.

هانریش اونستاین، سخنگوی پلیس فدرال در استان مرزی نوردراین-وستفالن در این خصوص به خبرنگار آسوشیتد پرس گفت تعداد نیرو‌های پلیس برای بازرسی بزرگراه‌های اصلی افزایش یافته است. او در ادامه تاکید کرد این افزایش نیرو‌های نظارتی تنها به بزرگراه‌ها اختصاص ندارد بلکه جاده‌ها و همچنین راه‌آهن را نیز شامل می‌شود.

این سخنگو اظهار داشت پلیس فدرال آلمان در ارتباط نزدیک با مقامات هلندی است و اطلاعات خوبی راجع به مظنون اصلی این حادثه در اختیار دارد. او در ادامه افزود ابتدا به مقامات آلمان گفته شد یک خودرو رنوی قرمز را جستجو کنند؛ اما اکنون گفته می‌شود این خودرو در همان شهر اوترخت رها شده است.

امروز (دوشنبه) دو فرد مسلح مسافران حاضر در ایستگاه قطار شهری در اوترخت را به رگبار بستند. مقامات پلیس هلند می‌گویند دست‌کم ۹ نفر در این حادثه زخمی شدند و سه نفر نیز جان خود را از دست داده است. به دنبال این حادثه، نخست وزیر هلند اعلام کرد تحقیقات درباره این واقعه در جریان است و احتمال «تروریستی» بودن آن وجود دارد. پس از وقوع تیراندازی، نخست وزیر هلند با اعضای دولت نشست بحران تشکیل داد.

امروز، مقامات هلند سطح تهدید تروریستی را در اوترخت به بالاترین میزان افزایش دادند. اقدامات امنیتی در فرودگاه‌های هلند و اماکن عمومی پس از وقوع تیراندازی در شهر اوترخت تشدید شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار