مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت:هتل سپهر به عنوان سومین هتل استاندارد در سطح کشور شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت:هتل سپهر به عنوان سومین هتل استاندارد در سطح کشور شناخته شده است.

وی افزود: اگر این روند ادامه پیدا کند زمینه جذب گردشگران ایجاد خواهد شد و گردشگران زیادی به این استان خواهند آمد.

رمضانی گفت:در سطح استان ۱۸ موزه‌ فعال داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی از موزه‌های ما تخصصی هستند،افزود:۴۰۵ غرفه‌ بازارچه‌های صنایع دستی در استان  داریم که تقریبا در تمام شهر‌های استان فعال است.

وی گفت: برنامه‌های تدارک دیده شده برای اعیاد از هفته آینده آغاز می شود.

رمضانی افزود: همچنین با تأکید پلیس راهور بر اینکه شصت درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد سعی کردیم ۴۵ چادر‌ عشایری و نوروزگاهی در این مکان‌ها ایجاد کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت:در حوزه‌ اقامت ۸۱ اقامتگاه بومگردی فعال در استان داریم در صورتی که سال گذشته ۱۰ اقامتگاه داشته ایم و این به اقتصاد استان کمک می کند.

وی افزود: در زمینه اقامت نیز امسال آموزش و پروررش هزار و ۸۱۰کلاس را در ۱۷۵ مدرسه تجهیز کرده است.

رمضانی گفت:ظرفیت اقامتگاه‌های بوم گردی نیز امسال در هر شب حدود ۷ هزار نفر است که سال گذشته مدت متوسط اقامت در استان به ۲ شب رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی افزود:نظارت بر قیمت‌ها با تأکید بیشتری از سوی سازمان صنعت و معدن در حال انجام است و مایحتاج مردم چون میوه شب عید و غیره تأمین شده و در سطح استان کمبودی نخواهیم داشت.

وی اظهار کرد:امسال هلال احمر دارای یک هلیکوپتر و اورژانس نیز دارای دو هلیکوپتر است.

رمضانی بیان کرد:در خصوص معرفی استان امسال از اپلیکیشن معرفی استان رونمایی و از طریق سامانه ۱۰۳۱۷۵ فایل دانلود به مسافران داده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار اثر تاریخی در استان آماده بازید بازدید کنندگان است،عنوان کرد: نمایشگاه‌هایی چون نمایشگاه تمبر در بیرجند و نمایشگا‌هایی در بخش هنری در استان در ایام نوروز میزبان مسافران است.

وی گفت:کاروان سرایی چون اسفاک در روستای بشرویه امکان اقامت در آن فعال است و کویر بشرویه نیز با سرمایه گذاری در دل کویر راه اندازی شده است.

رمضانی افزود:مجموعه موزه و باغ اکبریه پس از عملیات بازسازی و بهسازی بنا آماده‌ ارائه خدمت به گردشگران خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر وارد استان شده و در بخش اقامت ۱میلیون و ۸۸۰ نفر در مجموع اقامتگاه‌ها اقامت داشتند.

وی افزود: سال گذشته ۶ میلیارد تومان از فروش صنایع دستی به دست آمده و امسال تا اوایل مهر ماه اندکی بیش از ۴ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/غ

فروش ۴ میلیاردی صنایع دستی استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.