رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی گفت:اولین رویداد تمرین کسب و کار دانش آموزی (آکام ) خراسان جنوبی در دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شد.

برگزاری رویداد تمرین کسب و کار دانش آموزی (آکام) در بیرجندثقفی رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت:در طرح آکام بیش از ۲۰۰ نفر از دانش آموزان مقطع دوم متوسطه  از دبیرستان‌ها و هنرستان‌های دخترانه و پسرانه بیرجند حضور داشتند.

وی با بیان اینکه تعداد ایده‌های اولیه دانش آموزان ۱۲۵ ایده محصول محور، خدماتی و مبتنی بر آی تی و بازار بود، افزود:  از این تعداد،   ۲۵ ایده برای معرفی به بازار و کسب و کار انتخاب شدند و دو ایده هم مورد توجه دو سرمایه گذار استان قرار گرفت.  

 ثقفی با اشاره به اینکه این رویداد مهم استانی در راستای طرح اتاق کارآفرینی مدارس و حضور دانش آموزان در محیط‌های دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: مسائل زیست محیطی، نیاز‌های استانی، توزیع محصول صحیح و بازارشناسی از جمله اهداف برگزاری این رویداد بود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان بیان کرد: این طرح با مشارکت دانشگاه پیام نور، بنیادتوسعه کارآفرینی زنان وجوانان، مجموعه استارت آپی فراست یار و پارک علم و فناوری بیرجند در سالن ورزشی پیام دانشگاه پیام نور مرکز بیرجند برگزار شد.

وی با بیان اینکه مدت اجرای این طرح ۱۲ ساعت بود، افزود:در این رویداد دانش آموزان با کمک مربیان ایده‌های خود را که از قبل در سه کارگاه ارائه شده بود  سنجیده و یکی از ایده‌ها را انتخاب کردند.

ثقفی  از برگزاری دو کارگاه بوم کسب وکار و کارگاه ارائه برای دانش آموزان در این رویداد خبرداد و گفت: دانش آموزان در این طرح با توجه به نوع ایده هایشان، مشتریان و رقبای خود و بازار هدف، روش کسب درآمد، نحوه قیمت گذاری و ارزش پیشنهادی محصول را تمرین کردند.

انتهای پیام / ط. ا


برگزاری دو کارگاه بوم کسب وکار و کارگاه ارائه برای دانش آموزان

برچسب ها: دانشگاه ، کارافرینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.