رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

۹۰ درصد تولیدات در بازار لوازم خانگی داخلی است

نصیری با بیان اینکه ۹۰ درصد تولیدات در بازار لوازم خانگی داخلی است، گفت: بازار لوازم آشپزخانه در سال ۹۷ نسبت به سال‌های گذشته مطلوب‌تر بود.

ویژه عید// بازار لوازم خانگی نسبت به سال گذشته بهتر بوده است/ صادرات به کشور‌های حوزه خلیج فارسفریدون نصیری، رئیس اتحادیه لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازار لوازم آشپزخانه گفت: بازار لوازم آشپزخانه در سال ۹۷ نسبت به سال‌های گذشته مطلوب‌تر بود.

وی با تأکید بر اینکه تولید کالا‌های ایرانی در سال ۹۷ بهتر از خارجی بوده است، اظهار کرد: امیدواریم این روند ادامه داشته باشد تا بتوانیم به‌صورت کامل از کالا‌های ایرانی استفاده کنیم.

به گفته نصیری،  لوازم خانگی آشپزخانه در سال ۹۸ افزایش قیمت ندارد و خوشبختانه جو آرامی در بازار حاکم است.


بیشتر بخوانید: مهار نقدینگی، عامل اصلی رکود در بازار است 


رئیس اتحادیه لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه گفت: درحال حاضر یک هزار و ۶۰۰ واحد رسمی مجوز دار در این صنف در تهران فعالیت می‌کنند.

نصیری با اشاره به اینکه لوازم خانگی به کشور‌های خلیج فارس و حومه صادر می‌شود، افزود: درحال حاضر واردات در این صنف بسیار محدود است.

وی تصریح کرد:  درحال حاضر کمبودی در بازار احساس نمی‌شود و  اگر هم کمبودی در بازار احساس شود کاذب است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه در ادامه افزود: به دلیل شرایط اقتصادی، باید تلاش کرد که اعتماد به تولیدکنندگان بیشتر شود، چرا که این امر می‌تواند نیاز به گردش مالی را در کشور بیشتر کند، متأسفانه بسیاری از کالا‌ها از کشور‌هایی همچون چین وارد می‌شود و باید این مشکل مرتفع شود.

نصیری در پاسخ به این سوال که در این شرایط چه محصولاتی می‌تواند موفق‌تر عمل کند، بیان کرد: اگر بخواهیم در هر تولیدی موفق عمل کنیم باید به گذشته برگشته و تحقیق کنیم که چه نوع محصولاتی را وارد کرده و می‌توان از اداره آمار اطلاعاتی در این زمینه که گویای نوع واردات یا تولیدات آن محصول است را اخذ کنیم.

به گفته نصیری، ۹۰ درصد تولیدات در بازار لوازم خانگی داخلی است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه گفت: امیدواریم در سال جدید بازار لوازم خانگی آشپزخانه روند روبه رشد خود را طی کند و همه کالا‌ها با تولید ایرانی ساخته و وابستگی به خارج کمتر شود.

انتهای پیام/

صادرات به کشور‌های حوزه خلیج فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
برای همین که سرسام اور گرونه
آخرین اخبار