نخست وزیر چین اعلام کرد پکن از شرکت‌های چینی نمی‌خواهد فعالیت های جاسوسی داشته باشند.

پکن: از شرکت‌های چینی نخواسته‌ایم فعالیت‌های جاسوسی کنندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، لی کچیانگ، نخست وزیر چین اعلام کرد اخبار و گزارش های منتشر شده مبنی بر این که پکن از شرکت های چینی می خواهد فعالیت های جاسوسی داشته باشند، بی اساس است.

بر این اساس، در شرایطی که شرکت بزرگ مخابراتی هوآوی از طرف برخی کشورها به ویژه آمریکا مظنون به دست داشتن در فعالیت های جاسوسی شده است، نخست وزیر چین تاکید کرد: "ما هرگز از شرکت های خود نخواسته ایم جاسوسی کنند و هرگز چنین درخواستی از آنها نخواهیم داشت".

لی کچیانگ که در پایان نشست عمومی سالانه مجمع ملی خلق چین ( پارلمان) در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت کرده بود، گفت: "چنین چیزی ( درخواست جاسوسی از شرکت ها) با قانون اساسی چین سازگار نیست و پکن هیچ گاه به چنین رفتاری روی نمی آورد".

واشنگتن تلاش می کند متحدان خود را متقاعد سازد از تجهیزات شرکت چینی هوآوی برای نصب شبکه های تلفن همراه نسل پنجم استفاده نکنند زیرا بیم آن می رود که تجهیزات و وسایل تولید شده توسط این شرکت بزرگ مخابراتی توسط پکن در کارهای جاسوسی مورد استفاده قرار گیرد.

دولت چین که این اتهامات را به شدت رد می کند، هفته پیش اعلام کرد از شکایت هوآوی از آمریکا حمایت می کند. هوآوی به دلیل اقدام آمریکا در اعمال محدودیت در معاملات تجاری این شرکت شکایت کرده است. دولت آمریکا هفته گذشته فشارهای خود را بر متحدان اروپایی‌اش تشدید کرد و به آلمان هشدار داد اگر این کشور از تجهیزات شرکت مخابراتی هوآوی استفاده کند، همکاری های خود را با برلین قطع خواهد کرد.

موسس شرکت هوآوی از مهندسان پیشین ارتش چین است. این شرکت در حال حاضر بین دو تا سه فروشنده بزرگ گوشی های تلفن همراه هوشمند در جهان است. طبق قانونی که در سال 2017 در مجمع ملی خلق چین (پارلمان) تصویب شد شرکت های چینی ملزم هستند در زمینه امنیت ملی با دولت چین همکاری کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار