نتایج نظرسنجی اخیر گالوپ حاکی از افزایش شمار آن دسته از مردم آمریکاست که چین را تهدیدی جدی برای کشور خود می‌دانند.

افزایش دید منفی آمریکایی‌ها نسبت به چین از دستاورد‌های ریاست جمهوری ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی اخیر گالوپ نشان داد نزدیک به نیمی از مردم آمریکا چین و قدرت اقتصادی رو به رشد آن را تهدیدی جدی برای کشورشان می‌دانند.

در این نظرسنجی که ماه گذشته انجام شد از شرکت‌کنندگان در آن سوال شد که آیا آن‌ها چین را یک «تهدید جدی»، یک «تهدید مهم، اما نه جدی» یا «تهدید نه مهم و نه جدی» می‌دانند. نتایج این نظرسنجی نشان داد حدود ۴۶ درصد از افراد، چین را تهدیدی جدی برای کشورشان دانستند که نسبت به نتایج سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۶ درصد افزایش داشته است.

 تنها ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند دیدگاه مطلوبی درباره چین دارند که این میزان نیز در مقایسه با سال‌های قبل ۱۲ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین میزان از هفت سال گذشته تاکنون رسید.

بنابر نظرسنجی گالوپ، تغییر دیدگاه آمریکایی‌ها نسبت به چین تقریبا در ۱۲ ماه گذشته رخ داده است. کاهش شدید دیدگاه‌های مطلوب نسبت به چین از افزایش تنش‌های تجاری میان دو کشور در یکسال گذشته ناشی می‌شود. طی یک سال گذشته اختلافات میان پکن و واشنگتن تبدیل به یک جنگ تمام عیار تجاری شد به طوریکه هر دو طرف بر کالا‌های وارداتی از کشور مقابل تعرفه‌هایی را وضع کردند.

براساس گزارش روزنامه ساوت چاینا مورنیگ پست، دو طرف همچنان در تلاش هستند تا از طریق انجام مذاکرات به توافقی برای پایان دادن به این اختلافات دست یابند و به اتهاماتی که آمریکا علیه چین مطرح می‌کند مبنی بر اقدامات ناعادلانه پکن پرداخته شود. کاهش در دیدگاه‌های مطلوب نسبت به چین در میان آمریکایی‌ها ناشی از جنگ تجاری میان آمریکا و چین تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ است.

از زمانیکه رئیس جمهور آمریکا در ژوئن سال گذشته میلادی تعرفه‌های وارداتی ۲۵ درصدی بر روی کالا‌های چینی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار اعمال کرد، تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن افزایش یافت و دو کشور وارد جنگ تجاری شدند. چین هم در مقابل تعرفه‌هایی را بر روی محصولات آمریکایی اعمال کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار