معاون وزیر بازرگانی چین با اعلام اینکه پکن و واشنگتن برای دستیابی به توافق تجاری شبانه‌روز در حال مذاکره هستند، درباره نتیجه گفتگو‌ها با آمریکا ابراز خوش‌بینی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز از پکن، وانگ شوئن، معاون وزیر بازرگانی چین، اعلام کرد این کشور و آمریکا شب و روز برای دستیابی به توافق تجاری مذاکره می‌کنند.

او روز شنبه اعلام کرد چین و آمریکا شب و روز به مذاکراتشان با هدف دستیابی به توافق تجاری که پاسخگوی منافع هر دو طرف باشد، ادامه می‌دهند.

این مقام چینی در نشست خبری در حاشیه نشست سالانه کنگره ملی خلق چین تاکید کرد در مورد نتیجه مذاکرات با واشنگتن خوش‌بین است. وی که در این مذاکرات تجاری حضور دارد، افزود مذاکره‌کنندگان دو طرف برای دستیابی به توافقی به منظور حذف تعرفه‌های گمرکی که از ابتدای جنگ تجاری میان آمریکا و چین از سال گذشته اعمال شده است، تلاش می‌کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با امید به پیشرفت در مذاکرات تصمیم گرفت افزایش تعرفه‌های گمرکی را که قرار بود از ابتدای این ماه بر بیش از 200 میلیارد دلار محصولات وارداتی چین اعمال شود، متوقف کند.

دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد قصد ندارد بار دیگر تیمی را برای مذاکرات تجاری خصوصی به چین اعزام کند. این در حالی است که هنوز کار‌های بسیاری پیش از دستیابی به توافق مانده است که باید انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار