نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اگر امروز تهدید نظامی علیه ایران به کمترین حد خود رسیده است، ریشه در اتکاء به توان بومی و اعتماد به پشتکار جوانان دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با انتقاد از اظهارات برخی سیاسیون مبنی بر نقش برجام در کمرنگ کردن سایه جنگ از کشور، به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص منشا قدرت این سرزمین اشاره کرد و گفت: آنچه که سایه هرگونه جنگ و تهدید را از سر این مردم و کشور دور کرده، روحیه مجاهدت و ایستادگی آحاد ملت پای ارزش‌های انقلاب بوده است.

وی افزود: اگر امروز تهدید نظامی علیه ایران به کمترین حد خود در تاریخ ۴۰ ساله نظام رسیده است، ریشه در اتکاء به توان بومی، اعتماد به پشتکار و خلاقیت جوانان مستعد این سرزمین و حضور آگاهانه مردم در عرصه‌های سرنوشت ساز نظام اسلامی دارد.

امام جمعه رشت همچنین خدمت صادقانه به ملت بزرگ ایران را وظیفه‌ای شرعی، قانونی و اخلاقی برشمرد و تصریح کرد: گرانی و سختی معیشت، شایسته چنین مردم نجیب و وفاداری نیست و تمامی مسئولان نظام اسلامی باید برای برون رفت از این چالش، بطور شبانه روزی تلاش کنند.

آیت الله فلاحتی به تشریح ابعاد و پیامد‌های سفر اخیر رئیس جمهور به عراق پرداخت و گفت:: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و علایق موجود بین دو کشور، ارتقاء سطح مبادلات اقتصادی تا سقف ۲۰ میلیارد دلار دست یافتنی ست و تسهیلات ارائه شده در روند صدور ویزا می‌تواند نشانه اراده مسئولان عراقی مبنی بر ارتقاء جایگاه ایران در روند مناسبات خارجی عراق باشد.

وی ابراز امیدواری کرد از این پس جایگاه ایران در عرصه تبادلات اقتصادی و تجاری با عراق از کشور‌های روسیه و ترکیه پیشی بگیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان اعطای نشان ذوالفقار از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سردار سرافراز سپاه اسلام، سرلشکر حاج قاسم سلیمانی را نشان از تلاش‌های صادقانه ایشان در راه دفاع از آرمان‌های اسلام اصیل و احیای ارزش‌های ناب انقلاب دانست.

آیت الله فلاحتی همچنین انتصاب آیت الله رئیسی به ریاست قوه قضائیه را به فال نیک گرفت و با اشاره به موارد مندرج در حکم انتصاب ایشان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ابراز امیدواری کرد: دستگاه قضا با تقویت ویژگی‌هایی همچون انقلابی و مردمی بودن و مبارزه با فساد بتواند به ایفای رسالت‌های مهم خویش برای تحقق عدالت و دفاع از مظلوم بپردازد.

وی در پایان با اشاره به در پیش بودن سیزده رجب ضمن تاکید بر بهره گیری هر چه بیشتر از فیوضات این ماه تاکید کرد و با گرامی داشت سالروز تولد مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام اضافه کرد: انتظار می‌رود در ایام پایانی سال و رونق بازار شب عید، شاهد درک متقابل بازاریان و مردم برای رعایت انصاف و جلوگیری از بروز احجاف در خرید‌های آستانه‌ی سال جدید باشیم.

انتهای پیام/اص

خطبه‌های نماز جمعه رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.