معاون تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: مفاهیم قرآن کریم مهجور مانده و برای رفع آن باید قرآن را بخوانیم و بدان عمل کنیم.

برگزاری افتتاحیه هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم حوزه‌های علمیه کشوربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت الاسلام حمید ملکی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در آئین افتتاحیه هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم  حوزه‌های علمیه (مرحله کشوری) که در حوزه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در برخی خانه‌ها قرائت قرآن وجود دارد، ولی فهم قرآن وجود ندارد، مفاهیم آن مهجور است و در برخی مجالس نیز مفاهیم از مهجوریت درآمده است؛ اما عمل به قرآن مهجور مانده است.

وی با بیان اینکه هنوز قرآن بر سفره‌های زندگی مسلمانان وارد نشده است، گفت: باور کردن این مساله که قرآن، کتاب برنامه زندگی آرامش بخش و ترقی بخش است برای مردم تبیین نشده است لذا باید قرآن را بر سر سفره‌ها وارد کنیم.

حجت الاسلام ملکی یادآور شد: اگر بخواهیم حق قرآن را ادا کنیم باید قرآن بخوانیم و به آن عمل کنیم و آن را از مهجوریت در بیاوریم.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه قرآن را باید در زندگی‌ها ساری و جاری کنیم، بیان داشت: البته ناگفته نماند کسی که قرآن را مهجور کرده در اصل خود را محدود کرده است.

وی  بیان  کرد: دشمن طی چهل سال میلیارد‌ها دلار در بحث تهاجم فرهنگی هزینه کرد تا جوانان را از عظمت قرآن و ارزش‌های اسلامی خدا کند، اما نتوانست این یک پیروزی عظیم برای ماست.

حجت‌الاسلام ملکی با بیان اینکه قرآن نیاز به مفسر و مبین دارد، افزود: در گام دوم انقلاب باید بیش از پیش به قرآن پناه ببریم و آن را سرلوحه کار‌های خود قرار دهیم.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه همچنین تأکید کرد: اگر جامعه‌ای بر مبنای فرهنگ قرآنی حرکت کند، افعال، رفتار و کردار آن احسن می‌شود و این جامعه، تمدنی را می‌سازد که در اوج پیشرفت و تعالی است.

وی بیان داشت: در حال حاضر شاهدیم جوان‌های اروپا به وفور در حال گرویدن به اسلام هستند و بیش از ۱۰ هزار نفر توسط قرآن به اسلام ایمان آوردند بهترین راه قرآن هراسی و اسلام هراسی دشمن بی تأثیر خواهد بود.

 

انتهای  پیام/ز



 

بیش از ۱۰ هزار نفر توسط قرآن به اسلام ایمان آوردند

برچسب ها: احادیث ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.