مدیر قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه کشور از برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه کشور به میزبانی کرمانشاه خبر داد.

برگزاری مسابقات قرآن و حدیث کشور در کرمانشاهبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، حجت الاسلام مصطفی رضوی مدیر قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه کشور  هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه به  میزبانی کرمانشاه برای برگزاری این مسابقات خبر داد و اظهار داشت: این مسابقات در تاریخ ۲۳ و ۲۴ اسفندماه امسال در حوزه علمیه امام خمینی (ره) برادران برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای نخستین بار در مرحله نهایی مسابقات شاهد مشارکت طلاب ممتاز حوزه‌های علمیه اهل سنت نیز هستیم که در کنار حوزه‌های علمیه شیعی به رقابت خواهند پرداخت.

مدیر قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: این مسابقات در رشته‌های حفظ قرآن کریم (۵-۱۰-۲۰ و کل) قرائت، تحقیق و ترتیل، خطابه قرآنی، حفظ موضوعی آیات، روایات و معارف، معارف نهج البلاغه در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه خبر داد.

وی بیان کرد: در مرحله مقدماتی این مسابقات حدود ۱۷۰۰ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه با هم به رقابت پرداختند که از این میزان ۱۲۳ نفر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در نهایت در مرحله نهایی ۲۴ نفر موفق شدند حائز رتبه در سه رشته حفظ قرآن کریم ترتیل و تحقیق شوند.

وی یادآور شد: آئین اختتامیه این مسابقات نیز با حضور اساتید، متسابقین و علاقمندان به قرآن کریم در روز ۲۴ اسفند ماه در تالار بهمن دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار می‌شود که سخنرانان این مراسم نیز حجت الاسلام زمانی و ماموستا ملأ قادر قادری امام جمعه پاوه خواهند بود.

انتهای  پیام/ز

 

مشارکت طلاب ممتاز حوزه‌های علمیه اهل سنت در مسابقات قرآن

برچسب ها: ائمه اطهار ، احادیث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.