اولین انجمن میراث فرهنگی بانوان کشور در شهرستان فیروزه راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علی پور مدیر انجمن‌های میراث فرهنگی استان خراسان رضوی گفت: استفاده از ظرفیت‌های علمی، هنری و فرهنگی زنان می‌تواند به توسعه و تقویت میراث فرهنگی و ترویج صنایع دستی و گردشگری کمک کند.

وی افزود: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حضور موثر بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی هستیم و تغییر نگرش‌ها به حضور بانوان در جامعه بعد از انقلاب اسلامی باعث حضور آنان در عرصه‌های مختلف از جمله حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی شده است.

مدیر انجمن‌های میراث فرهنگی استان ادامه داد: در حوزه میراث فرهنگی مانند میراث ناملموس و آئین‌های سنتی، در حوزه صنایع دستی و رشته‌های مختلف مشاغل خانگی و نیز در حوزه گردشگری بانوان می‌توانند نقش حائز اهمیتی داشته باشند؛ و خوشبختانه اکثرا بانوان عضو انجمن‌های میراث فرهنگی علاوه بر تحصیلات دانشگاهی دارای مهارت‌های علمی، فرهنگی و هنری نیز هستند و می‌توانند نقش موثری در معرفی و حفظ میراث فرهنگی، تقویت و ترویج صنایع دستی و گردشگری داشته باشند.

علی پور با اشاره به اینکه ۱۷ اثر شهرستان فیروزه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.گفت: در توسعه اقتصادِی، اجتماعی و فرهنگی جامعه باید بیش از پیش به بانوان و نقش آنان توجه شود.


انتهای پیام // ف. س
 

ثبت ۱۷ اثر شهرستان فیروزه در فهرست آثار ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.