فرماندار جیرفت از بهره برداری سه طرح آبخیرداری با تامین اعتبار ۲۰ میلیاردریالی از محل صندوق توسعه ملی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  احمد امینی روش فرماندار جیرفت گفت: طرح‌های افتتاحی جیرفت شامل پروژه آبخیزداری در روستای ساویدان جبالبارز، دهستان دلفارد و دهستان اسفندقه در بخش مرکزی جیرفت است.

فرماندار جیرفت گفت:بهره برداری سه طرح آبخیرداری با تامین اعتبار ۲۰ میلیاردریالی از محل صندوق توسعه ملی در این شهرستان انجام شد.

فرماندار جیرفت تصریح کرد: با آبگیری این طرح‌ها شاهد اثرات مثبتی از قبیل: کنترل سیل و رسوب، افزایش و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و همچنین ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان خواهیم بود.

وی افزود: تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، کاهش سیل خیزی و بهره‌وری بهینه از نزولات آسمانی، ارتقای آگاهی‌های عمومی و توسعه مشارکت مردم نیز از دیگر اهداف آبخیزداری است.

امینی روش همچنین به احیای قنوات اشاره کرد و گفت: قنات اسفندقه و گِوِر چندین سال پی در پی با خشکسالی مواجه بودند که با انجام فعالیت‌های آبخیزداری احیا شدند و امروز مردم از آب آن قنات‌ها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ی

بهره برداری از طرح های آبخیزداری در جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار