رای الیوم در یادداشتی به بررسی سفر علنی رئیس‌جمهور ایران به عراق و مقایسه آن با سفر دونالد ترامپ به این کشور پرداخت.

رای الیوم: سفر روحانی به بغداد سیلی دردناکی به تلاش‌های ضد ایرانی آمریکاستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رای الیوم در یادداشتی نوشت: مقایسه سفر پنهانی و شبانه رئیس‌جمهور آمریکا به عراق با سفر علنی رئیس‌جمهور ایران به مرکز بغداد آن هم در روز روشن نشان می‌دهد، آمریکا دیگر هیچ جایی در عراق ندارد و این سفر به منزله سیلی دردناکی به همه تلاش‌های واشنگتن برای ایجاد ائتلافی عربی-صهیونیستی-آمریکایی علیه ایران است.

دولت ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و بسیاری از حکومت‌های تحت امر آن بر این باورند که عراق دیگر به آمریکا تعلق دارد و وجود پایگاه‌ها و اردوگاه‌های نظامی آمریکایی در عراق و وجود ده‌ها هزار کارمند در سفارت آمریکا در بغداد نشانه سیطره آمریکا بر عراق است، همچنان که حکومت‌ها و کشور‌های متعدد در منطقه و جهان این چنین هستند!


بیشتر بخوانید:
چرا روسای جمهور آمریکا دزدکی به عراق سفر می‌کنند؟
خاطره فراموش‌نشدنی ترامپ از سفر اخیرش به عراق


در ادامه این یادداشت آمده است اما درست این است که حضور روحانی و ظریف در بغداد سیلی دردناکی به همه تلاش‌های سیاسی و نظامی آمریکا طی دو سال برای ایجاد ائتلاف عربی-آمریکایی-صهیونیستی علیه جمهوری ایران است؛ تلاش‌هایی که تازه‌ترین آن کنفرانس ورشو بود!

در پایان این یادداشت آمده است: خودتان میان دو سفر مقایسه کنید. سفر پنهانی رئیس جمهور کشوری ابرقدرت در جهان یعنی ترامپ به یک پایگاه نظامی آمریکا در عراق بدون اطلاع دولت عراق و بدون اعلام رسمی و قبلی آمریکا یا حتی اعلام هم زمان و در تاریکی همانند دزدی نابلد در مدتی کوتاه و بعد از آن هم پا به فرار گذاشتن آن و سفر علنی و رسمی رئیس جمهور ایران در روز روشن به مرکز بغداد. شما را به خدا خودتان مقایسه کنید.

عراق در حال شکوفایی است و هیچ پایگاه نظامی غربی در عراق وجود نخواهد نداشت و اگر دولت قانونی هم این کار را انجام ندهد، گروه‌های نظامی، سیاسی و مردمی عراق قدرت، توانمندی بسیار و موشک‌هایی در اختیار دارند که این کار را انجام خواهند داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
آمریکایی ها و مزدورانشون اشتباهی فکر میکنند که عراق شده ارث باباشون چند وقت دیگه اگه خودشون با پای خودشون عراق و سوریه رو ترک نکنند با زور و گلوله و آتش بیرون رونده میشن،،اومدن که ضربه کاری رو به اسلام و نیروهای مقاومت بزنند و امنیت رژیم جعلی صهیونیستی رو تثبیت کنند و فکر میکردن پیروز هم میشن ولی الان نیروهای مقاومت قدرتمند تر از قبل شدند و دشمن آمریکایی،صهیونیستی و وهابی به شدت شکست خوردن و به زودی شکستهای سنگین تری در انتظارشون خواهد بود انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
اینها همه از لطف خداوند متعال، اخلاص حضرت امام(ر) و مقام عظمای ولایت، و خون پاک شهداء و ایثار ملت قهرمان ایران است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
به عراق هم نباید خیلی اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
تو سیاست به هیچکس نباید اعتماد کرد
آخرین اخبار