رئیس‌جمهور آمریکا در نشست سالانه «اقدام سیاسی محافظه‌کاران» بار دیگر به خاطره تلخ سفر اخیر خود به عراق اشاره کرد.

ترامپ تجربه تلخ خود از سفر اخیر به عراق را تشریح کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگار جوان، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه در نشست سالانه موسوم به «اقدام سیاسی محافظه‌کاران» بار دیگر با جزئیات بیشتر خاطره تلخ خود از سفر اخیرش به عراق را بازگو کرد.

دونالد ترامپ که گویا از سفر دزدکی اخیر خود به عراق بسیار رنجیده است، بار دیگر با تشریح جزئیات این سفر گفت: «در حین پرواز (به عراق) ناگهان چراغ‌های هواپیما خاموش شد. گفتم چه شده؟ خلبان گفت: داریم فرود می‌آییم و باید چراغ‌ها را خاموش کنیم، اما فرودگاهی نمی‌دیدم، فکر کنم روی یک محوطه باریک فرود آمد. فکر کنید ۷ تریلیون دلار پول در  خاورمیانه خرج کردیم و حالا باید با چراغ خاموش وارد این کشور شویم!»

رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه -پنجم دی‌ماه- در سفری سه ساعته که خشم محافل سیاسی عراق را در پی داشت، مانند اسلاف خود بدون اطلاع قبلی وارد این کشور شد تا با حضور در پایگاه نظامی الاسد در استان الانبار، کریسمس را از نزدیک به سربازان آمریکایی تبریک بگوید.


بیشتر بخوانید: چرا روسای جمهور آمریکا دزدکی به عراق سفر می‌کنند؟


 ترامپ در ادامه سخنان خود  در این نشست بار دیگر به تصمیم ادعایی خود برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه اشاره کرد و افزود: «نیروهای نظامی ما قرار بود چهار ماه در سوریه باشند. الان چندین سال است در آنجا هستیم، وقت آن است نیروهایمان به خانه بازگردند.»

وی با بیان برخی از تنشهای اخیر بین کاخ سفید و دموکراتهای کنگره از جمله در زمینه تأمین بودجه احداث دیوار در مرز آمریکا با مکزیک گفت در کنگره افرادی حضور دارند که از آمریکا متنفر هستند و مانند مردم این کشور را دوست ندارند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با اشاره به پیروزی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ افزود: «ما در سال ۲۰۱۶  کار بزرگی انجام دادیم، کاری که شاید در تاریخ بی‌نظیر بود و می‌توانیم این کار را مجدداً و در سال ۲۰۲۰ میلادی تکرار کنیم. من در انتخابات ۲۰۱۶ در کنار ۱۷ جمهوری‌خواه دیگر حضور داشتم و احتمالا من از تمامی جمهوری‌خواهان محافظه‌کارتر بودم!»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
معلوم ميشه از ترس زهره ترك شده بوده
Iran (Islamic Republic of)
مجتبي
۰۱:۵۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
واقعا چي ميشه كه تريليون دلاري هزينه ميكنن ووقتي كشورعراق روميبيني پراز ماشينا وجنساي امريكاييه اونم باچه قيمتاي پاييني اما باهمهءاينا ترامپ بايدباچراغ خاموش وقاچاقي بره عراق اما سردارسپاه ما توخاك عراق مثل مرواريدي تودل صدف مردم عراق ازش استقبال ميشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
مگه خودش ب خودش افتخار کنه
Singapore
ناشناس
۰۰:۳۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
خدا این ترامپ نادان را نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
م ع
۰۸:۰۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
خدا داره این آمریکا رو با این ترامپ نادان نابود میکنه.
آخرین اخبار