احمد الصحاف هدف از سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران را به بغداد توسعه مناسبات دیپلماتیک و اقتصادی دوجانبه با عراق خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس‎تی‌وی، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی گفت: سفر دکتر حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران به بغداد در چارچوب تقویت همکاری‌های دیپلماتیک بین دو کشور همسایه ایران و عراق صورت می‌گیرد. این سفر به امضای چند سند و تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور در زمینه‌ها و سطوح مختلف منجر خواهد شد؛ از جمله در بخش بهداشت، در حوزه اقتصادی و همچنین در سطح وزرای کشور عراق و ایران برای تسهیل شرایط ورود سرمایه گذاران ایرانی به عراق و نیز در خصوص هماهنگی‌ها و همکاری‌های دوجانبه به منظور تسهیل سفر زائران ایرانی به عراق. قبل از سفر جناب آقای رئیس جمهور ایران به بغداد ما شاهد سفر جناب آقای دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به بغداد بودیم.

احمد الصحاف همچنین خاطرنشان کرد: آقای ظریف، وزیر امور خارجه ایران را در این سفر هیئتی عالی رتبه از جمله شماری از شخصیت‌های مهم موسسات دولتی ایرانی همراهی می‌کردند. در این خصوص ما دیدیم که دیروز هیئت‌های ایرانی و عراقی در سطوح مختلف با یکدیگر گفتگو، بحث و تبادل نظر کردند و به تفاهم‌هایی نیز دست یافتند. همانطور که گفتم این تبادل نظر‌ها در بخش‌های مختلفی از جمله بخش بهداشت و درمان، بخش کشاورزی و صنعت صورت گرفت و همچنین در سطح وزارت کشور عراق و ایران.

او همچنین تاکید کرد تلاش‌های دیپلماتیک دو کشور در بالاترین سطح صورت می‌گیرد و ما شاهد تماس‌های عالی رتبه در خصوص مسائل امنیتی هستیم. ما در وزارت امور خارجه عراق معتقدیم امنیت جامع در منطقه مستلزم مذاکرات سازنده و تماس‌های دیپلماتیک با همه طرف‌های ذیربط است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار