سفیر آمریکا در برلین در نامه‌ای تهدیدآمیز به وزیر اقتصاد آلمان در خصوص استفاده از تجهیزات شرکت چینی هوآوی هشدار داد.

نامه تهدیدآمیز آمریکا به وزیر اقتصاد آلمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان هشدار داد در صورتیکه دولت برلین برای احداث نسل جدید شبکه ۵ جی تلفن همراه خود از تجهیزات ارتباطی هوآوی استفاده کند، آمریکا مجبور به محدود کردن اطلاعات اشتراکی خود با آلمان است.

پیشتر نشریه وال استریت ژورنال گزارش داد گرنل در تاریخ ۸ مارس، نامه‌ای تهدیدآمیز در خصوص همکاری‌های برلین با شرکت هوآوی به پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان ارسال کرده است.

روزنامه آلمانی «هاندلزبلات» نیز به نقل از سخنگوی وزیر اقتصاد از ارسال چنین نامه‌ای خبر داد. این در حالی است که سخنگوی وزیر از توضیح درباره محتوای نامه خودداری کرده است. سخنگوی سفارت آمریکا در برلین نیز از اظهارنظر در این باره امتناع کرده است و صرفا بر یکپارچگی و محرمانه بودن برخی اطلاعات که میان واشنگتن و برلین رد و بدل می‌شود، تاکید کرده است. استفاده از تجهیزات ارتباطی مشکوک خطر درز اطلاعات را به دنبال دارد.

آمریکا به تازگی شرکت هوآوی را به توطئه برای سرقت اطلاعات محرمانه تجاری و نقض تحریم‌های آمریکا متهم و دو کیفرخواست با ۲۳ عنوان اتهامی علیه هوآوی، شرکت‌های تابعه آن و «منگ وانگ ژو» مدیر مالی ارشد هوآوی صادر کرد. واشنگتن ضمن لابی گری با متحدان اروپایی خود در تلاش برای ممنوع شدن استفاده از تجهیزات هوآوی در این کشورهاست.

دولت انگلیس در قوانین جدید خود درباره سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور، دسترسی شرکت هوآوی چین به پروژه‌های حساس فناوری را مسدود خواهد کرد. کانادا نیز اول دسامبر سال ۲۰۱۸ مدیر مالی شرکت مخابراتی هوآوی را به خاطر «نقض تحریم‌های آمریکا» بازداشت و ۱۰ روز بعد با قید وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری آزاد کرد. استرالیا، ژاپن، و نیوزیلند عقد قرارداد‌های دولتی با شرکت هوآوی را ممنوع کردند.

این در حالی است که برلین از پیروی از این دستور العمل واشنگتن علیه هوآوی خودداری کرده است.

پیش از این اعلام شد آلمان، شرکت هوآوی را برای تجهیز نسل جدید شبکه ۵ جی انتخاب کرده و قرار است از تجهیزات این شرکت چینی برای راه‌اندازی شبکه جدیداستفاده شود.

هوآوی، بزرگترین تولیدکننده تجهیزات شبکه ای، تلفن همراه و اینترنت است و حدود ۴۰ درصد از بازار جهانی دیتا را در اختیار دارد. با این حال، نفوذ این شرکت در آمریکا به دلیل اقدامات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حدود یک سال است که بسیار کمرنگ شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آلمان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
وقتي همه اروپا از هواوي استفاده ميكنن چرا فقط به آلمان گير داده ؟
آخرین اخبار