وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد آمریکا آماده است به کشور‌های اروپایی برای کاهش خطر احتمال دخالت روسیه در انتخابات‌هایشان کمک کند.

پمپئو: آمریکا آماده کمک به کشور‌های اروپایی برای کاهش خطر دخالت روسیه در انتخابات‌هایشان استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعای واشنگتن مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات سراسری اعلام کرد، آمریکا آماده است به کشور‌های اروپایی برای کاهش خطر احتمال دخالت روسیه در انتخابات‌هایشان کمک کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سفر به اروپای مرکزی امروز (سه شنبه) وارد اسلواکی شد و در دیدار با مقامات اسلواک در براتیسلاوا گفت: ما آماده کمک به کشور‌های اروپایی در سراسر این قاره هستیم تا تهدیدات را بشناسند و خطر دخالت [در انتخابات] را کاهش دهند.

پمپئو، روسیه را متهم به تضعیف دموکراسی غربی کرد، ولی مدرکی برای اثبات این اتهام ارائه نداد. وی مدعی شد روس‌ها طی دهه‌های گذشته تلاش کرده اند انتخابات‌ها در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار دهند.

او گفت: ما به ده‌ها کشور اروپایی کمک کرده ایم تا نگاهی به آنچه در انتخابات ما در سال ۲۰۱۶ رخ داد، بیاندازند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین مسکو را متهم به انتشار اطلاعات غلط کرد.

مقامات روسی بار‌ها اتهامات مربوط به دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا را رد کرده‌اند.

پمپئو پیشتر ضمن حضور در مجارستان، به کشور‌های اروپایی نسبت به استفاده از فناوری شرکت هوآوی هشدار داد و اعلام کرد استفاده از فناوری این شرکت می‌تواند به روابط آن‌ها با آمریکا خسارت وارد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار