آذری جهرمی گفت: لازم است پلیس به دولت الکترونیک ملحق شود تا باعث رفاه حال مردم و رونق کسب و کار‌ها شود.

پلیس باید به دولت الکترونیک ملحق شودبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آذری جهرمی وزیر ارتباطات در بازدید از مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران با بیان اینکه پلیس راهور کار‌های بزرگی انجام شده است، اظهار کرد: تهران شهر بزرگ و ویترین کشور است و مسائلی دارد که دیگر شهر‌ها آن را تجربه نمی‌کنند.

آذری جهرمی با بیان اینکه شهر تهران را نمی‌توان با سیستم‌های سنتی مدیریت کرد و باید به سمت سیستم‌های آنلاین رفت، بیان کرد:ما در شهر تهران ۶۰ کیلومتر فیبر نوری و ۲ هزار و ۸۰۰ دوربین کنترل ترافیک نصب کردیم و مدیریت و برق رسانی به آن‌ها مشکل است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه باید بر روی داده‌های نظارت شهر مطالعه کرد، تصریح کرد:ما داده‌های آلودگی هوا و ترافیکی شهر تهران را در سال‌های گذشته به دست آوردیم و باید بر روی آن‌ها مطالعه کنیم و ببینم که آیا کار‌های که انجام داده ایم موفق بوده یا خیر.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد دارم که پلیس شاخص‌های رسیدگی به ترافیک را به صورت آنلاین به نمایش بگذارد، افزود: آزاد سازی اطلاعات باعث رونق بخشیدن به کسب و کار‌های تجاری و آنلاین می‌شود.

آذری جهرمی گفت: اگر مسیریاب‌های ایرانی به اطلاعات دسترسی داشته باشند، می‌توانند با نمونه‌های خارجی رقابت کنند و این موضوع به مدیریت شهری کمک می‌کند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه برای داشتن شهر هوشمند نیازمند حمل و نقل و مدیریت حمل و نقل هوشمند هستیم، خاطرنشان کرد: اپراتور‌های تلفن همراه هم به پلیس کمک می‌کنند.

آذری جهرمی اظهار کرد: لازم است پلیس به دولت الکترونیک ملحق شود تا باعث رفاه حال مردم و رونق کسب و کار‌ها شود.

ظرفیت خودرو‌ها ۷ تا ۸ برابر ظرفیت معابر است

سردار رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ نیز در این بازدید اظهار کرد: تردد خودرو‌ها در معابر شهر تهران ۷ تا ۸ برابر بیشتر از ظرفیت معابر شهر است.

  رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: معابر بزرگراهی صبح ها تا ۷۰ درصد معابر پر از خودرو می‌شوند و تلاش ما مدیریت ترافیک است.

وی افزود: تصادفات یکی از عوامل مهم در افزایش ترافیک در شهر تهران است که با ایجاد اتاق مانیتورینگ سعی کردیم به سرعت به تصادفات رسیدگی و از ترافیک ایجاد شده در معابر بکاهیم.

اولین اپلیکیشن ارتباط مردم با پلیس به زودی شروع به کار خواهد کرد

در ادامه جلسه سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: شهر تهران را با بیش از ۹ میلیون جمعیت ثابت، ۱۲ میلیون جمعیت متحرک، ۴ میلیون خودرو و ۳ میلیون موتور سیکلت نمی‌توان با سیستم ها‌ی سنتی مدیریت کرد و باید به سمت سیستم‌های نوین برویم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه اولین اپلیکیشن ارتباط مردم با پلیس به زودی شروع به کار خواهد کرد، افزود: مردم با این اپلیکیشن می‌توانند گزارش‌های خود را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

شهر تهران را نمی‌توان با سیستم‌های سنتی مدیریت کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۷:۰۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
بسیار عالی
آخرین اخبار