مسئول نهاد رهبری دانشگاه تهران گفت: با وجود تعطیلی بسیاری از خوابگاه‌های متاهلی، دانشگاه تهران بزرگ‌ترین خوابگاه را دارد.

مراسم ازدواج دانشجویی ۵۰۰ زوج دانشگاه تهران در جوار مزار شهدای گمنامبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم جشن بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی دانشگاه تهران امروز بعد از ظهر با حضور حجت الاسلام و المسلمین کرمی رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه تهران، نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران و بیش از ۳۰۰ زوج دانشجو در سه مقطع تحصیلی در محوطه دانشگاه تهران برگزار شد.

زوج‌های جوانی که در طرح مذکور ثبت‌نام کرده‌اند پس از برگزاری مراسم، به مشهد مقدس عازم شده و اولین روز‌های زندگی مشترک خود را در جوار حصرت امام رضا (ع) آغاز می‌کنند.

در طی این ۳ روز کارگاه‌هایی برای این زوج‌های جوان برگزار شود تا زندگی پایداری داشته باشند، بنا بر بررسی‌های انجام شده توسط دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، این آموزش‌ها تاثیری  بالا بر حفظ روابط خانوادگی و کاهش نرخ طلاق خواهد داشت.

امسال بیست‌و دومین سالی است که این طرح با حمایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود تا زمینه ازدواج آسان را در بین دانشجویان فراهم کند؛ سال گذشته ۲۰ هزار زوج دانشجو از طریق تین طرح به سفر اموزشی زیارتی مشهد اعزام شدند و این عدد امسال به ۱۵ هزار نفر رسید که نسبت با سال گذشته با کاهشی ۵ هزار نفری همراه بوده است.

با توجه به اهمیت این موصوع و مشکلات اقتصادی که در روز‌های اخیر گریبان گیر کشور عزیزمان است، شاید زمان آن باشد که بیش از قبل به این طرح پرداخته شود.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تهران در این مراسم اظهار کرد: دفتر مقام معظم رهبری و دفتر دانشگاه تهران در تلاش است تا حداکثر کمک را به دانشجویان داشته باشیم؛ در همه این دوره‌ها تلاش کردیم با ترغیب جوانان به ازدواج و با نشاط و امید به آینده مراسم‌هایی ساده‌ را برگزار کنند.

وی ادامه داد: علی رغم مشکلات مالی که با آن درگیر هستیم تعداد زوج‌های متقاضی ازدواج دانشجویی افزایش داشته و این امر نشان از آسان گرفتن ازدواج در این برهه دارد؛ در این بین مهم‌ترین رکن این اتفاق آگاهانه بودن آن است، خوشبختانه کم‌ترین طلاق و جدایی را در ازدواج‌های دانشجویی داشته‌ایم و امیدواریم این موضوع به صفر برسد.

افزایش تقاضای ازدواج دانشجویی باوجود مشکلات مالی حاضر

حجت الاسلام و المسلمین کرمی گفت: سال گذشته ؛ دفتر مقام معظم رهبری برای به صفر رساندن آمار جدایی در بین ازدواج‌های دانشجویی برنامه‌ای تنطیم شد تا نه فقط کسانی که ازدواج کرده‌اند، بلکه برای تسهیل دانشجویانی که قصد ازدواح دارند،‌ با تاسیس مرکز پیوند مهر در بهبود انتخاب‌ها به دانشجویان کمک کند.

 مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تهران گفت: به دنبال آن هستیم تا زمینه اسکان دانشجویانی که در طول دوره تحصیل اقدام به ازدواج کردند را فراهم کنیم و در حال تلاش برای وقوع این موضوع هستیم؛ مطابق هر سال افراد در سفری سه روزه به مشهد مقدس اعزام خواهند شد و در طی این چند روز از کارگاه‌های خوانواده استفاده خواهند کرد.

افزایش تقاضای ازدواج دانشجویی باوجود مشکلات مالی حاضر

در ادامه مراسم نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: امروز شاهد مراسم هستیم که چند سالی هست و به لطف خدا در دانشگاه تهران برگزار می‌شود و مایه خوشبختی دانشگاه است.

وی ادامه داد: زندگی دانشجویی انتظارات مادی انسان را منطقی‌تر می‌کند و قطعاً اثر این رفتار منطقی و باعث پایدار شدن روابط و در نهایت خوشبختی آن‌ها می‌شود ازدواج باعث می‌شود انسان‌ یار و همراهی در زندگی داشته باشد تا در مواقع مختلف در زندگی در کنار سختی‌ها را آسان‌تر می‌کند.

افزایش تقاضای ازدواج دانشجویی باوجود مشکلات مالی حاضر

نیلی احمد آبادی تاکید کرد: دانشگاه تهران بزرگ‌ترین خوابگاه متاهلین را دارد و این در حالی است که بسیاری از دانشگاه‌های سطح کشور خوابگاه‌های متاهلین خود را تعطیل کردند، اما دانشگاه تهران با توجه به اهمیت این موضوع بنا دارد خوابگاه‌های متاهلی را پابرجا نگه دارد.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: اگر کمک دولت و همراهی خیرین را داشته باشیم قطعاً به فکر گسترش و بهبود وضعیت این خوابگاه‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/

ازدواج دانشجویی ۵۰۰ زوج دانشگاه تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.