مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۶۱۲ مرکز به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی از ابتدای سال تاکنون در خراسان رضوی تعطیل شده است.

۶۱۲مرکز غیر بهداشتی در خراسان رضوی تعطیل شدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی حسنی یزدی مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد صبح دوشنبه در مانور خدمت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تالار همایش هتل خورشید تابان گفت: طرح نوروزی امسال از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: نظارت بر بهداشت فردی، ساختمان‌ها و کیفیت مواد غذایی توسط ابزار ویژه در اختیار کارشاسان به صورت آنلاین نمونه برداری شده و در صورت وجود موارد غیر بهداشتی اقدام قانونی لازم به انجام خواهد رسید.

مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به حساسیت شهر مشهد برنامه‌های نظارتی از اول اسفند شروع شده است و در سال گذشته در این طرح که از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین بود ۵۷۸ پرونده تشکیل و در شورا‌های حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفت.

حسنی یزدی افزود: سال گذشته ۱۷۱ تیم در طرح نورزی حضور داشتند که امسال به ۱۹۹ تیم افزایش یافته‌اند و سال گذشته در ایام نوروز بیش از ۴۶ هزار بازدید انجام شده است.

وی تصریح کرد: سال جاری نیز تا پایان بهمن ماه ۳۲۹ هزار ۲۵۷ بازدید انجام شده که در نتیجه آن ۶۱۲ مرکز و اماکنی که مسائل بهداشتی در آن‌ها رعایت نمی‌شد تعطیل شدند.

مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هدف ما ایمنی غذا از مزرعه تا سفره است و این شعاری است که سازمان بهداشت جهانی نیز آن را دنبال می‌کند و تمام تلاش ما بر این است که در طول سال و بویژه در ایام نوروز بیماری‌های ناشی از آب و غذا نداشته باشیم و مردم نیز امیدشان به ماست تا نظارت کافی و با دقت بر رستوران‌ها و غذای آن‌ها شود.

حسنی یزدی افزود: نظارت بر پارک‌های آبی نیز در این مدت به صورت ویژه انجام خواهد شد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

هدف ما ایمنی غذا از مزرعه تا سفره است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.