مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: طرح پویش عیدانه اهدای خون از ۲۳ اسفند ماه آغاز و تا ۱۷ فروردین ادامه خواهد داشت.

اجرای پویش عیدانه اهدای خون در خراسان رضویبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید حمید رضا اسلامی مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به  اجرای طرح پویش اهدای خون در خراسان رضوی گفت: این طرح به منظور تأمین ذخایر مورد نیاز مراکز درمانی و بیماران در روز‌های پایانی سال و تعطیلات نوروزی اجرا می‌شود.

وی افزود: همزمان با روز‌های پایانی سال و افزایش حجم ورود زائران به مشهد مقدس، نیاز به فرآورده‌های خونی نیز بیشتر می شود.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: در شب چهارشنبه پایانی سال نیز برنامه ویژه‌ای با عنوان "سرخی من از تو " اجرا می‌شود که در این طرح با اطلاع رسانی، شهروندان را برای اهدای خون و کمک به همنوعان تشویق و ترغیب می کند.

اسلامی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۱۷۹ هزار و ۴۰۵ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کردند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۳۶ هزار و ۹۶۶ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۷ درصدی داشته است.

وی با اشاره به احداث پایگاه اهدای خون بانوان، گفت: این پایگاه که نخستین پایگاه اهدای خون بانوان کشور است با همکاری اداره کل انتقال خون خراسان رضوی و شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی تیر ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام // ف. س
 

ایجاد پایگاه انتقال خون بانوان در سال ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.