مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از آغاز به کار ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی تا هفت روز دیگر در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی از ۲۷ اسفند امسال آغاز می‌شود و تا ۱۷ فروردین ۹۸ ادامه دارد.
 
وی افزود: با وجود تحریم‌ها پیش بینی می‌شود شمار گردشگران داخلی و خارجی در نوروز ۹۸ افزایش داشته باشد.
 
فرزانه گفت: برای نوروز ۹۸ نوروزخوانی، موسیقی سنتی و مراسم‌های آئینی پیش بینی شده است و برپایی نوروزگاه‌ها در شهرستان‌ها نیز از جمله برنامه‌ها است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: در ۱۱ ماه گذشته امسال بیش از ۵۹ میلیون گردشگر به استان سفر کردند.
 
آهنگری معاون بهداشتی دانشگاه بهداشتی علوم پزشکی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به آغازطرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و گفت: این طرح تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه دارد.
وی افزود: در این طرح ۴۰ گروه از سی و سه هزار اماکن عرضه استان بازدید می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه بهداشتی علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هشت هزار اماکن حساس در استان هم وجود دارد، گفت:: از این تعداد دو هزار و ۶۰۰ اماکن بین راهی وجود دارد که در دو مرحله بازدید می‌شود.
 
آهنگری کنترل عوامل محیطی و بیماری غیر واگیر را از مهم‌ترین اهداف مانور سلامت نوروزی عنوان کرد و افزود: سرویس‌های بهداشتی بین راهی، پمب بنزین‌ها، مساجد و رستوران‌ها در فهرست بازدید‌های ناظران ما قرار دارند.
 
انتهای پیام/آ
 

آغاز فعالیت ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی از ۲۷ اسفند در مازندران

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.