۳۸۵ بازرس بهداشت محیط مازندران بر فعالیت بر اماکن خدماتی و رفاهی نظارت و کنترل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی که از ۲۴ اسفند آغاز شد، گفت: در این مدت ۳۸۵ نفر از بازرسین بهداشت محیط، نظارت و کنترل ویژه‌ای بر اماکن و مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن بین‌راهی در سراسر استان خواهند داشت.

وی افزود: ۱۶ ایستگاه سلامت نوروزی اورژانس ۱۱۵، در جاده‌های استان مازندران در حال فعالیت هستند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی استان مازندران گفت: ۸۴ پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری با ۱۲۰ دستگاه امبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد و ۲ دستگاه موتورلانس در نوروز به هموطنان در مازندران خدمات رسانی می‌کنند.

موسوی با اشاره به آمادگی مراکز دیالیز استان جهت انجام دیالیز کلیه بیماران استان و میهمانان نوروزی از تمهیدات لازم برای تامین دارو‌های مورد نیاز mmt در مراکز کشیک خبرداد و گفت: تمامی دارو‌های مورد نیاز بیماران خاص، هموفیلی، تالاسمی و ام اس تامین شده و در اختیار مراکز ذی ربط قرار گرفت.

وی با اشاره به راه اندازی واحد‌های دندانپزشکی شبانه روزی در بیمارستان‌های دولتی همه شهرستان ها، گفت: ۳۹ بیمارستان دولتی و خصوصی و همه درمانگاه‌های دولتی و خصوصی در ایام نوروز بصورت شبانه روزی به هموطنان خدمات رسانی می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: ۲۵ مرکز بهداشتی درمانی در سطح استان جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در نوروز شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

حامد روحانی زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز تا ۱۶ فروردین ۹۷ ادامه دارد، گفت: همه بیمارستان‌های استان در ایام نوروز شبانه روزی به هموطنان خدمات رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اورژانس بیمارستانی بیشترین بار مراجعات در ایام نوروز را دارد، افزود: هموطنان درصورت اینکه با مشکلی در حوزه دارویی مواجه شوند با شماره ۳۳۰۴۴۰۱۳ تماس بگیرند.

روحانی زاده با بیان اینکه هموطنان می‌توانند برای شکایت از زمینه بهداشتی و درمانی با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند، گفت: سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی نیز برای پیشنهاد و انتقاد به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی است.

انتهای پیام/آ

آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نوروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار