به دنبال سقوط دو هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در عرض شش ماه، شرکت‌های هواپیمایی چین دستور داده‌اند پرواز این مدل از هواپیما به صورت موقت تعلیق شود.

تعلیق استفاده از بوئینگ ۷۳۷ در خطوط هوایی چین در پی سوانح مرگبار اخیربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال سقوط دو هواپیمای بوئینگ 737 مکس در اندونزی و اتیوپی در عرض شش ماه، شرکت‌های هواپیمایی چین دستور داده‌اند پرواز این مدل از هواپیما به صورت موقت تعلیق شود.

یک منبع آگاه چینی در این زمینه گفت: این تصمیم پس از آن گرفته شد که ۸ تبعه چینی در میان ۱۴۹ مسافر هواپیمای اتیوپی بودند که روز یکشنبه (اینجا) به دلایل نامعلوم سقوط کرد و تمام ۱۵۷ مسافر و خدمه آن کشته شدند. این هواپیما از آدیس‌آبابا عازم نایروبی بود.

این دومین سقوط این مدل هواپیما در شش ماه گذشته بود. در ماه اکتبر گذشته نیز یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 در اندونزی به دلیل نقص فنی دقایقی پس از پرواز سقوط کرد.

شرکتهای هواپیمایی چین که ده‌ها فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس در اختیار دارند به منظور بررسی فنی مسائل مربوط به نقص احتمالی این هواپیماها و کنترل سیستم ناوبری آنها، فعلا آنها را زمین‌گیر کرده‌اند.

برخی کارشناسان می‌گویند سقوط این دو هواپیما شبیه هم بوده و بیم آن می‌رود که همه هواپیماهای مکس مدل ۸ دارای نقایص مشابهی باشند.

رویترز گزارش داد سخنگوی شرکت بوئینگ از پاسخ به این مساله خودداری کرده است. در صورت اتخاذ تصمیمات مشابه از سوی شرکتهای هواپیمایی جهان که از این مدل هواپیما استفاده می‌کنند، ممکن است شرکت آمریکایی بوئینگ با بحران بی‌سابقه‌ای روبرو شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، حوادث بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار