اندونزی از امروز تلاش‌های خود را برای یافتن جعبه سیاه دوم هواپیمای مسافربری «لاین ایر» که ماه اکتبر با ۱۸۹ سرنشین در دریای جاوه سقوط کرد، آغاز می‌کند.

از سرگیری جستجوها برای یافتن جعبه سیاه هواپیمای مسافربری اندونزیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اندونزی تلاش‌های خود را برای یافتن جعبه سیاه هواپیمای مسافربری «لاین ایر» که ماه اکتبر سال گذشته میلادی (2018) با 189 سرنشین در دریای جاوه سقوط کرد، از سر می‌گیرد.

رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل ملی اندونزی (KNKT) به رویترز گفت اگر شرایط آب و هوایی خوب باشد، امروز گشت‌زنی برای یافتن جعبه سیاه هواپیما آغاز خواهد شد.

گروه‌های جستجوگر هفته گذشته اعلام کردند از یک کشتی نیروی دریایی اندونزی برای یافتن جعبه سیاه دوم هواپیمای مسافربری «لاین ایر» استفاده خواهد شد. پیش از این، لاین ایر در یک جستجوی ده روزه موفق نشده بود جعبه‌ای را که صدای کابین خلبان را ضبط می‌کند، بیابد. یک منبع آگاه گفت تیم جستجوی جدید کار کاوش جعبه سیاه را هفت روز ادامه خواهد داد. یافتن این جعبه سرنخ‌های مهمی درباره عملکرد خلبان‌های هواپیما بدست می‌دهد.

این حادثه مرگبار اولین سقوط از نوع هواپیماهای بوئینگ 737 MAX در جهان و مرگبارترین سقوط هواپیما در سال 2018 بود که همه 189 سرنشین آن کشته شدند. این هواپیما از جاکارتا به سمت شهر پانگکال پینانگ در جزیره پانگا در حال پرواز بود که دقایقی پس از بلند شدن از باند فرودگاه به دریا سقوط کرد. طبق اعلام سازمان خدمات ردیابی هوایی، ۱۳ دقیقه پس از پرواز ارتباط هواپیما با برج مراقبت قطع شد و سقوط کرد. گفته می‌شود هواپیما پس از سقوط، در عمق سی تا چهل متری متلاشی شده است. این هواپیما حامل 20 مقام وزارت دارایی اندونزی بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار