برنامه‌های نوروزی در قزوین از ۲۷ اسفند با جشنواره افوام ایرانی آغاز می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، وی افوزد:  با تدارک برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و گردشگری نوروزی بانشاط را برای مسافران در استان رقم خواهیم زد.
خزائلی گفت: شادابی، پاکیزگی و نزدیکترین مقصد گردشگری سه محور مورد تاکید در شعار امسال خواهد بود.

سرپرست میراث فرهنگی استان بیان کرد: جانمایی مرکز اطلاع‌رسانی در ورودی‌های شهر، نصب دو کیوسک اطلاع رسانی و راهنمای گردشگری و نصب جهت‌نمای بنا‌های تاریخی، استقبال از اولین مسافران نوروزی، اجرای موسیقی محلی در دولت خانه صفوی، شبیه خوانی یا محتوای شاد، وای فای رایگان برای معرفی استان به میهمانان نوروزی، نقالی و شاهنامه خوانی، پخت سمنو، اجرای موسیقی سنتی در عالی قاپو، برگزاری تور‌های قزوین گردی رایگان با اتوبوس و دوچرخه، برپایی نمایشگاه عکس از جاذبه‌های تاریخی، برگزاری کارگاه خوشنویسی در بنا‌های تاریخی، باغستان‌گردی، اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان، از برناه‌های دیگر میراث فرهنگی با همکاری شهرداری در ایام نوروز است.

علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار و جانشین ستاد اجرای ستاد اجرایی خدمات سفر استان هم در جلسه این ستاد که ظهر امروز برگزار شد گفت: اگر می‌خواهیم قزوین به عنوان مقصد گردشگری در خود استان و در سطح کشور کعرفی شود نیازمند این است که همه دستگاه‌ها در این زمینه تلاش کنند.

وی افزود: با اقداماتی که در کمیته راه های استان و اعطای مدیریت عوارضی ها به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استانگامی مثبت در جهت حل مشکلات لین بخش است.

معاون عمرانی استاندار گفت: برای رفع پلمپ مراکز اقامتی در ایام نوروز همکاری دستگاه قضایی استان نیاز است تا در ایام نوروز مسافران بتوانند از این مراکز استفاده کنند.

وی با اشاره به برنامه راهداری برای اجرای طرح پاکسازی حاشیه راه های استان بیان کرد: این برنامه از 23 تا 25 اسفند ماه جاری آغاز می‌شود و در آن باید ازظرفیت تشکل‌های مردمی نیز استفاده کرد.
انتهای پیام/.

برنامه‌های نوروزی در قزوین از ۲۷ اسفند آغز می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.