۲ هزار و ۵۰۰ خانه مسافر در شهرستان رامسر فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام سیدجعفر رضایی امام جمعه رامسر در جلسه ستاد امر به معروف این شهرستان با بیان اینکه دین مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها برای بهتر زندگی کردن است و اسلام جامع‌ترین دستورالعمل‌ها را دارد، گفت: جلسات ستاد امر به معروف باید منظم برگزار شود و دبیرخانه این ستاد ضمن تهیه تقویم سال ۹۸، جلسات را ماهانه در جهت سیاستگذاری تشکیل دهد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز به دلیل کثرت ورود مسافر، فضا‌ها در پلاژ‌ها و خانه‌های مسافر به حال خودش رها شده است، افزود: رصد و کنترل خانه‌های مسافر باید با قدرت انجام شود.

رییس شورای امر به معروف شهرستان رامسر گفت: در بحث امر به معروف به دنبال بگیر و ببند و امنیتی کردن موضوعات نیستیم، ولی باید حتما کنترل، نظارت و جلوگیری از فساد کنیم.

محمد آزاد فرماندار رامسر نیز در این جلسه گفت: فرمانداری به بخش امر به معروف نگاه ویژه دارد و موضوعات این جلسات میتواند در کنترل بسیاری از موارد اثربخش باشد.

وی افزود: جلسات ستاد تنظیم بازار به عنوان یکی از مهم‌ترین مباحث بطور هفتگی در شهرستان برگزار می‌شود.

آزاد با بیان به اینکه وضعیت شهرستان نیز نشات گرفته از سطح کشور است و ما باید مسائل را در شهرستان مدیریت نماییم، گفت: تامین اقلام مشکلی وجود ندارد، اما در توزیع با دغدغه‌هایی مواجه هستیم و باید سیستم توزیع یکپارچه شود.

وی حفظ ارزش‌ها و مباحث امنیتی در بحث خانه مسافر را بسیار با اهمیت دانست و افزود: همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید در کنار هم قرار بگیریم تا بتوانیم ناهنجاری‌ها را تحت کنترل قرار دهیم.

امیر قاسمی مدیرعامل شرکت چهارفصل رامسر با بیان اینکه این شرکت ۲ سال است که به عنوان شرکت مجری در شهرستان فعالیت دارد از شناسایی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد خانه مسافر در رامسر خبر داد و گفت: واحد‌های مجوزدار از ۵ واحد در ۲ سال گذشته به ۴۰۰ واحد تا امسال رسیده است.

وی افزود: ۸۵ مرکز رزرواسیون با اشتغال زایی ۳۰۰ نفر در شهرستان رامسر ایجاد شده است و ۱۰۰۰ نفر نیز در بحث خانه مسافر فعالیت دارند.

قاسمی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته حتی یک مجتمع در شهرستان وجود نداشت، گفت: اکنون ۱۰ مجتمع خانه مسافر در شهرستان رامسر ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت چهارفصل گفت: وظیفه این شرکت شناسایی و ساماندهی است که در بحث نظارتی تنها میتوانیم بر خانه‌های پروانه دار اقدام نماییم و دیگر خانه‌ها غیرقانونی محسوب می‌شود که باید با حکم قضایی و امنیتی ورود نماییم.

حمید لطفی نژاد رییس هیئت مدیره شرکت چهارفصل رامسر نیز در این نشست با بیان اینکه کیوسک داران سالانه چندین میلیون عوارض به شهرداری‌ها پرداخت می‌کنند، ولی شهرداری‌ها حتی اجازه نصب یک تابلو به آن‌ها نم یدهند، گفت: تابلو به دست‌ها علاوه بر موارد مطرح شده، چهره نامناسبی را به شهر داده اند و سدمعبر شهرداری‌ها باید با این افراد که هیچ عوارضی هم به شهرداری‌ها نم یدهند، جلوگیری نمایند.

شاهین افتخاری دبیر ستاد امر به معروف شهرستان نیز در این جلسه با انتقاد از عدم حضور نماینده مجلس و دیگر مسئولین، ساماندهی خانه مسافر‌ها، خرید و فروش در بازار و ساماندهی وضعیت پلاژ‌ها را مهم‌ترین دغدغه ستاد امر به معروف در ایام نوروز دانست.

در این جلسه بازرسی مداوم از بازار به کمک نیرو‌های متعدد دستگاه‌ها و نهادها، برگزاری کلاس‌های توجیهی برای مراکز رزرواسیون، تاکید و اقدام فوری در بررسی صلاحیت و اعطای مجوز به خانه مسافر‌های غیرمجاز، برخورد جدی و جمع آوری متکدیان در ایام نوروز مصوب شد.

انتهای پیام/ م

برنامه ریزی  برای ۲ هزار و ۵۰۰ خانه مسافر در رامسر

برچسب ها: فرمانداری ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار