شهردار گرگان گفت: آیین متمرکز افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۲ طرح در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، دادبود شهردار گرگان در مراسم متمرکز افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های گرگان که درمحل آبشار صخره‌ای ناهارخوران برگزار شد گفت: از ۲۲ طرحی که در حال حاضر در گرگان افتتاح و کلنگ‌زنی شد ۲۰ طرح رونمایی و افتتاح و دوطرح نیز کلنگ‌زنی شد.

وی ادامه داد: پیست موتورسواری شهرستان گرگان که به عنوان دومین پیست موتورسواری استاندارد کشور محسوب می‌شود نیز امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

دادبود گفت: رستوران پارک جنگلی النگدره بهره برداری شد و همچنین سه خانه فرهنگ به حوزه خدمات‌رسانی آموزش و فرهنگی در خیابان، ولی عصر، کوی انقلاب، شهرک حافظ اضافه می‌شود.

وی گفت: پارک مسکن‌مهر سعدآباد شهرستان گرگان، زمین چمن مصنوعی شهرک شهریار، المان میدان مادر، رونمایی از المان بسکتبال و نورپردازی میدان گرگان‌پارس نیز به بهره برداری رسید.

دادبود گفت: دو طرح پارک تخصصی پارکور و پیست اتومبیلرانی در شهرستان گرگان کلنگ زنی و دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی مدرن به ناوگان ایمنی شهرستان گرگان اضافه شد.

وی گفت:شهرداری گرگان در راستای ارائه خدمات به شهروندان یک سری وظایف از جمله نظافت شهری، جمع‌آوری زباله‌ها و زیباسازی شهری را به صورت موظفی در حال انجام است.

دادبود افزود: طرح‌های متعددی نیز در قالب برنامه استقبال از بهار در شهرستان گرگان تهیه و تدوین شده است که این طرح‌ها شامل طرح‌ها و المان‌های نوروزی، آسفالت، است.

در این مراسم گروه موسیقی رستاک هنر نمایی کردند.
 

ظرفیت همه اقوام در اداره جامعه به‌کار گرفته می‌شود

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور نیز در این مراسم گفت: امروز در شرایط سخت و انقباض اقتصادی هستیم، اما اینکه مردم انبساط اجتماعی خود را حفظ کرده‌اند، خوشحال‌کننده است.

وی افزود: امشب مجموعه‌ای از پروژه‌ها که شاید برخی از آن‌ها پروژه‌های بزرگ اقتصادی هم نباشد، افتتاح می‌شود که از منظر ایجاد نشاط اجتماعی و جلب مشارکت مردمی، قابل تقدیر است.

معاون حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: مردم در شمال کشور در مقایسه با شهر‌های بزرگ از نظر برنامه‌ها و پروژه‌هایی که سبب افزایش نشاط در محیط اجتماعی می‌شود تاحدودی محروم هستند و در زمینه امکانات اینچنینی با محدودیت مواجه‌اند.

وی با بیان اینکه وضعیت استان گلستان در جذب سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های اشتغالزایی مطلوب است، گفت: طبق گزارشی که استاندار ارائه کرده در این شرایط سخت اقتصادی با اعتبارات و سرمایه‌گذاری که در این استان جذب شده نرخ بیکاری از ۱۲.۴ درصد به حدود ۸ درصد کاهش یافته است.

جنیدی افزود: این استان در جذب اعتبارات زودبازده نیز موفق بوده و توانسته است بیش از سهمیه ۱۶۲ میلیارد تومانی خود اعتبار جذب کند.

وی به بکارگیری جوانان، بانوان و اقوام در پُست‌های مدیریتی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تعدادی زیادی از مدیران استان جزو بانوان و جوانان هستند. هم چنین اهل سنت و اقوام مختلف نیز در مدیریت استان نقش‌آفرینی می‌کنند.

معاون حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: ایران با توجه به تنوع قومی، فرهنگی و زبانی، اما درعین حال با وحدت و یکپارچگی در مسیر پیشرفت گام بر‌می‌دارد. سیاست جمهوری اسلامی استفاده از ظرفیت‌های همه اقوام و مذاهب برای اداره جامعه و حفظ این وحدت است.
 
 

۳ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی در گلستان اجرایی می‌شود

 
سید مناف هاشمی استاندار گلستان نیز در این مراسم گفت: به رغم همه سختی‌ها و مشکلات، انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته دستاورد‌های بسیار بزرگی داشت که همه ما به آن افتخار می‌کنیم.

وی افزود: در یکی دو سال اخیر با همه فشار‌های روانی و اقتصادی که به کشورمان وارد شد، اما با امنیتی که همه نیرو‌های نظامی، انتظامی وامنیتی ایجاد کردند، اتفاقات خوبی رخ داد و امروز نیز مردم با وحدتی که دارند در مقابل همه سختی‌ها و فشار‌ها ایستادگی می‌کنند.

استاندار گلستان با یادآوری افتتاح و کلنگ‌زنی ۲ هزار و ۸۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در دهه فجر بیان داشت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان نیز ۷ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

وی ادامه داد: در دو سال آینده نیز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی و توسعه‌ای در استان گلستان اجرایی می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه شرایط کنونی سبب شده تا مردم زیرفشار اقتصادی قرار بگیرند، گفت: نمی‌توانم بگویم در جنگ اقتصادی، فشاری متحمل نمی‌شویم بلکه امروز دولت و همه مردم دچار سختی هستند.

وی بیان داشت: تحریم‌ها و شرایط جنگ اقتصادی به ما کمک می‌کند که روی پای خودمان بایستیم. وحدت امروز اقوام و مذاهب نشان می‌دهد که همانطور در ۴۰ سال گذشته مسیر مقاومت و توسعه را دنبال کردیم، امروز هم می‌توانیم همان مسیر را ادامه دهیم.

انتهای پیام/م

 

افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۲ طرح در گرگان انجام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.