استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه ثروت زاگرس نشینان جنگل است، بر ضرورت تقویت منابع جنگلی تاکید کرد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در حاشیه مراسم روز درختکاری که امروز (۱۵ اسفند) در کرمانشاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز درختکاری بر ضرورت حفاظت و حراست از منابع طبیعی تاکید کرد و از مردم خواست برای حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی بکوشند.

بازوند با اشاره به بالا بودن میزان بارندگی سالانه در استان کرمانشاه گفت : این موضوع احتمال بروز سیل در استان در صورت بروز بارندگی‌های شدید را دور از انتظار نمی‌کند که توجه به موضوع درختکاری و توسعه منابع طبیعی می‌تواند نقش مهمی در مقابله با وقوع سیل‌های بزرگ در زمان بارندگی‌های شدید را داشته باشد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای هم به فرسایش بالای خاک داشت و تصریح کرد: توسعه منابع جنگلی می‌تواند نقش مهمی در حفاظت و حراست از خاک داشته و از فرسایش آن جلوگیری کند.

بازوند با بیان اینکه ثروت زاگرس نشینان جنگل است، افزود: باید این ثروت را تقویت کرد.

وی مردم را به مشارکت در توسعه منابع طبیعی و جنگل‌ها دعوت کرد و افزود اگر هر فردی هر سال فقط یک درخت بکارد شاهد توسعه منابع طبیعی خواهیم بود.

بازوند اشاره‌ای هم به برنامه توسعه سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هکتار منابع جنگلی در سطح استان داشت و ابراز امیدواری کرد: این برنامه‌ریزی با مشارکت مردم محقق شود .

انتهای پیام/د

ضرورت حفاظت و حراست از منابع طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.