معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی ۴۰۰ هزار اصله نهال در استان غرس می‌شود.

کرمانشاه دو نهالستان قطب دارد/غرس ۴۰۰ هزار اصله نهال در روز درختکاریبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،غلامرضا چامه  معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در نشست خبری اظهار داشت: کرمانشاه دو نهالستان قطب دارد که مجموع تولیدات آن به چهار میلیون نهال می‌رسد، اما در سال قبل به دلیل وقوع زلزله یک نهالستان خسارت ۱۰۰ درصدی دید.

وی با بیان اینکه امسال با تخصیص اعتبارات از سوی رهبری نهالستان کرمانشاه و اسلام‌آباد تجهیز و در نهایت میزان تولیدات به ۴۰۰ هزار رسید، افزود: امسال دو میلیون نهال تولید شده و تلاش می‌شود سه تا چهار میلیون نهال در استان تولید شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از توزیع ۳۰۰ هزار اصله نهال میان دستگاه‌های نظامی و انتظامی و اجرایی خبر داد و بیان داشت: در هفته منابع طبیعی در مجموع ۴۰۰ هزار اصله نهال در کرمانشاه غرس می‌شود.

وی عنوان کرد: سه مرکز عرضه گل و گیاه در البرز، تهران و مرکزی قرار دارد که هیچ گدام تولید کننده نیستند و گل را از اقصی نقاط کشور جمع‌آوری می‌کنند و گل‌های شاخه بریده نیز از کرمانشاه برای توزیع ارسال می‌شود که این نوعی چالش است.

چامه از وجود گونه‌های منحصر به فرد در کرمانشاه خبر داد و افزود: یکی از این گونه‌ها بومی کشور الجزایر است که در ثلاث باباجانی دیده می‌شود همچنین نوعی گل نرگس در ریجاب وجود دارد که خصوصیاتی متفاوت از نرگس شیراز دارد.

وی شعار هفته منابع طبیعی را منابع طبیعی، بزرگترین سرمایه ملی دانست و گفت: در نخستین روز هفته منابع طبیعی با حضور آحاد جامعه دانشگاه سبز افتتاح می‌شود.

انتهای  پیام/ز

 

توزیع ۳۰۰ هزار اصله نهال میان دستگاه‌های نظامی و انتظامی و اجرایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.