کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۶۵ کیلومتر بر ساعت رسید.

محمود دیانتی  کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: تا صبح امروز وزش این باد شدید تأثیر به خصوصی در خیزش گردوغبار و افزایش غلظت ذرات غبار در هوا نداشته که علت اصلی آن بارندگی‌های اخیر و آبگیری بخش‌های از تالاب هامون است.

وی ادامه داد: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی وزش باد متوسط صبح امروز نیز در نواحی شمالی و برخی از مناطق شرقی استان جریان خواهد داشت. روز پنجشنبه وزش این باد در برخی از نواحی مرکزی و نقاط نواحی جنوبی رخ می‌دهد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کاهش دما از پیامد‌های باد‌های شمالی است، گفت: انتظار می‌رود با وزش این باد‌ها قدری دمای هوا سردتر شود.

دیانتی گفت: روز پنج شنبه شرایط برای رشد ابر و ریزش رگبار پراکنده و ملایم تا متوسط باران در سطح استان فراهم است که در برخی نقاط همراه با تندباد موقتی خواهد بود.

وی درباره وضعیت دمایی شهر‌های استان نیز گفت: در شبانه روز گذشته زاهدان با دمای ۵.۷ (پنج و هفت دهم) درجه سلسیوس سردترین شهر و راسک با دمای ۲۷.۲ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان بوده اند.

انتهای پیام/پ

وزش باد در زابل 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار