رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید در زاهدان تبدیل به طوفان شدید گردوخاک شد که بر اثر آن دید افقی در محل فرودگاه زاهدان به ۱۰۰ متر کاهش یافت.

محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت: طوفان گرد و خاک از پدیده‌های مخرب جوی است و زمانی از سوی هواشناسی گزارش می‌شود که سرعت باد بیش از ۵۴ کیلومتر بر ساعت و همزمان دید افقی به زیر هزار متر برسد.

وی با بیان اینکه طوفان کنونی زاهدان از نوع شدید است، ادامه داد: تا این لحظه بیشینه سرعت طوفان به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و گردوخاک حاصل از آن کیفیت هوا را نیز به شدت کاهش داده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره بر اینکه این شرایط سبب اختلال یا کندی تردد در حمل و نقل زمینی و ریلی منتهی به زاهدان شده است، افزود: علاوه بر این فعالیت‌های فرودگاه بین المللی زاهدان نیز به جهت شدت طوفان با اختلال همراه شده است.

دیانتی در ادامه گفت: وزش باد شدید با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت نصرت آباد از توابع زاهدان را نیز در برگرفته که به جهت آن دید افقی در محدوده ایستگاه هواشناسی این شهر به ۳۰۰۰ متر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه امروز شرایط برای تردد در محور‌های زاهدان- بم و ایرانشهر-بم مساعد نیست، ادامه داد: رانندگان وسایل نقلیه از تردد‌های غیر ضرور در این محور‌ها خودداری کنند چرا که برخی از قسمت‌های این مسیر‌ها طوفانی است.

انتهای پیام/ب

جزییات طوفان شن با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در زاهدان

برچسب ها: آب و هوا ، حوادث ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار