معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو؛

جذب سرمایه گذاری خارجی ۵۸ میلیون دلاری برای سال ۱۴۰۰

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو از جذب سرمایه گذاری خارجی ۵۸ میلیون دلاری برای سال ۱۴۰۰ خبر داد.

جلیلی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، با بیان اینکه، برای سال ۱۴۰۰، جذب سرمایه گذاری داخلی ۱۸۸۰ میلیارد ریالی را جزء اهداف مهم این منطقه  قرار داده ایم گفت: در سال ۹۶، ۹۵۹ میلیارد ریال جذب سرمایه گذاری داخلی داشتیم و هدفگذاری سال ۹۷ نیز ۹۶۱ میلیارد ریال است.

همچنین سرمایه گذاری خارجی ۵۸ میلیون دلاری را برای سال ۱۴۰۰ هدفگذاری کرده ایم در حالیکه در سال ۹۶، ۲۰ میلیون دلار بوده و پیش بینی می‌شود برای سال ۹۷ نیز ۲۲ میلیون دلار تحقق یابد.

جلیلی با اشاره به احداث شهرک صنعتی صنایع سبک، احداث شهرک صنایع نیمه سنگین و مشارکت در احداث شهرک صنعتی مشترک با ترکیه تصریح کرد: علاوه برآن مشارکت در احداث سایت انرژی بر و آماده سازی دهکده لجستیک همچنین بین المللی کردن فرودگاه ماکو، ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری و جذب بانک‌ها و بیمه‌های خارجی جهت ایجاد شعبه در منطقه در برنامه‌های خود داریم.

وی با اشاره به پیگیری سازمان منطقه آزاد ماکو برای گشایش بورس بین المللی افزود: با راه اندازی بورس بین المللی ماکو علاوه بر گسترش تعاملات جهانی و با محوریت ارز و یورو، سهام پروژه‌های سرمایه گذاری این مناطق در بازار سرمایه به فروش می‌رسد.



 ۱۰۰ میلیون دلار صادرات مجدد برای سال ۱۴۰۰ هدفگذاری شده است


معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اذعان بر اینکه صادرات مجدد در سال ۱۴۰۰ از منطقه آزاد ماکو، ۱۰۰ میلیون دلار هدفگذاری شده است افزود: این رقم در سال ۹۶، ۷ میلیون دلار بوده و برای سال ۹۷، ۱۰ میلیون دلار پیش بینی شده است.

وی درخصوص افزایش صادرات کالای تولیدی در منطقه گفت: هدفگذاری که برای صادرات کالای تولیدی برای ۱۴۰۰ هدفگذاری شده ۸۰ میلیون دلار است که این رقم در سال ۹۶، ۸ میلیون دلار بوده برای سال ۹۷، ۹ میلیون دلار پیش بینی شده است.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.