شیرزاد گفت:استفاده از ظرفیت و توانمندی پلیس‌های دو کشور در زمینه آموزش و اقدامات موثر برای مقابله با وقوع جرایم سازمان یافته طراحی شده از مهم‌ترین اهداف پلیس ایران و ایتالیا است.

افزایش تعامل پلیس ایران و ایتالیا در ناامن سازی فضای بین المللی برای مجرمانبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین الملل نیروی انتظامی ظهر امروز با فرانکو گابریلی رئیس پلیس ایتالیا و مائورو کُنچاتوری سفیر ایتالیا در تهران در هتل پردیس دیدار و گفتگو کرد.

رئیس بین الملل ناجا داظهار داشت: جلسه‌ای که امروز با رئیس پلیس ایتالیا برگزار شد به دنبال مذاکراتی بود که با وی در مجمع عمومی سازمان اینترپل داشتیم و طی دعوتی که از ایشان صورت گرفت و براساس موافقت‌های صورت گرفته، شرایط برای سفر این تیم فراهم شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: این سفر به منظور گسترش تأمین بخشی و ارتباطات بین پلیس‌های دو کشور ایران و ایتالیا برگزار شد که دو پلیس توافق نامه‌های همکاری را امضاء و در پی آن امروز برای اجرای و عملیاتی شدن آن حضور پیدا کردند.

وی خاطر نشان کرد: هدف اصلی از این جلسات و دیدار‌ها این است که براساس موضوعات، اولویت‌ها را احصاء کنیم و نحوه اجرا و دستیابی به این اهداف تعیین شود تا آن را در قالب یک زمانبندی مشخص به مرحله اجرا در آوریم.

سردار شیرزاد یادآور شد: استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های دو کشور در زمینه آموزش و همچنین اقدامات موثر برای مقابله با جرایم سازمان یافته و طراحی شده از دیگر اهداف این دیدار است.

وی عنوان داشت: هدف اصلی اینترپل برای پلیس‌های دنیا این است که فضای بین المللی را برای وقوع جرایم سازمان یافته ناامن کند و ما نیز به دنبال این هدف هستیم.

رئیس پلیس بین الملل ناجا با تاکید بر توسعه تعاملات پلیس ایران و ایتالیا، خاطرنشان کرد: مبارزه با مواد مخدر، تبادل اطلاعات دو کشور در حوزه جرایم سازمان یافته و مقابله با مجرمان و نیز موضوع مهاجرت غیرقانونی از مباحث مطروحه این دیدار به شمار می‌آید.

رئیس پلیس بین الملل ناجا با بیان اینکه در تولید مجموعه برنامه‌های مستند برای اطلاع رسانی و آگاه سازی هموطنان عزیز در خصوص چگونگی مهاجرت‌های غیرقانونی و راه‌های قانونی اخذ ویزا و مهاجرت، گفت: در این جلسه که با حضور رئیس پلیس و سفیر و افسر رابط پلیس ایتالیا مقرر شد تا همکاری و تعامل برای ساخت مجموعه‌های مستند بین دو کشور افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار