
غلامی در این نشست با ابراز نگرانی از غلبه بیش از حد مباحث آموزشی در برخی از مراکز پژوهشی، تاکید کرد: در ارزیابیها میتوان نواقص یا اضافاتی را که به وظایف برخی مؤسسههای پژوهشی افزوده شده است، با امتیازهای منفی اصلاح کرد.
وزیر علوم افزود: ارزیابی درست و واقعی میتواند روندهای غلط را اصلاح کند؛ با پیشنهادات ارائه شده از سوی اعضای شورا میتوان ارزیابیها را به صورت واقعیتر و درستتری انجام داد که به اصلاح شرایط منجر شود.
در این جلسه، مدل پیشنهادی مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی درباره ارزیابی عملکرد موسسههای پژوهشی کشور از سوی غلامعلی منتظر، مشاور رئیس مرکز و عضو شورا که بر اساس مطالعه تجربههای ملی، اسناد بین المللی و تجربه پنج کشور در حوزه ارزیابی پژوهش تدوین شده است، برای اعضا تشریح شد.
پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورا درباره مدل پیشنهادی، وزیر علوم ضمن تشکر از تدوین این مدل ارزیابی که میتواند راهگشای هیأتهای استانی ناتک برای ارزیابی مؤسسههای پژوهشی باشد، تأکید کرد: با این روش میتوان مسئولان و گروههای ارزیابی کننده را بسیار دقیقتر به سمت اهداف، برنامهها و ضرورتهای انجام یک ارزیابیِ خوب هدایت کرد.
انتهای پیام/