غلامی گفت: ارزیابی درست و واقعی مراکز آموزشی می‌تواند روند‌های غلط را اصلاح کند؛ با پیشنهادات ارائه شده از سوی اعضای شورا می‌توان ارزیابی‌ها را به صورت واقعی‌تر و درست‌تری انجام داد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هفتمین نشست شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت که با محوریت بررسی «مدل ارزیابی عملکرد مؤسسه‌های پژوهشی کشور» در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: ارزیابی موسسه‌های پژوهشی منجر به اصلاح فرآیند‌ها و ارتقای کیفیت آن‌ها می‌شود.

غلامی در این نشست با ابراز نگرانی از غلبه بیش از حد مباحث آموزشی در برخی از مراکز پژوهشی، تاکید کرد: در ارزیابی‌ها می‌توان نواقص یا اضافاتی را که به وظایف برخی مؤسسه‌های پژوهشی افزوده شده است، با امتیاز‌های منفی اصلاح کرد.

وزیر علوم افزود: ارزیابی درست و واقعی می‌تواند روند‌های غلط را اصلاح کند؛ با پیشنهادات ارائه شده از سوی اعضای شورا می‌توان ارزیابی‌ها را به صورت واقعی‌تر و درست‌تری انجام داد که به اصلاح شرایط منجر شود.

تشریح مدل پیشنهادی مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی

در این جلسه، مدل پیشنهادی مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی درباره ارزیابی عملکرد موسسه‌های پژوهشی کشور از سوی غلامعلی منتظر، مشاور رئیس مرکز و عضو شورا که بر اساس مطالعه تجربه‌های ملی، اسناد بین المللی و تجربه پنج کشور در حوزه ارزیابی پژوهش تدوین شده است، برای اعضا تشریح شد.

پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورا درباره مدل پیشنهادی، وزیر علوم ضمن تشکر از تدوین این مدل ارزیابی که می‌تواند راهگشای هیأت‌های استانی ناتک برای ارزیابی مؤسسه‌های پژوهشی باشد، تأکید کرد: با این روش می‌توان مسئولان و گروه‌های ارزیابی کننده را بسیار دقیق‌تر به سمت اهداف، برنامه‌ها و ضرورت‌های انجام یک ارزیابیِ خوب هدایت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار