فرماندار بوکان از برنامه ریزی برای آغاز مراحل طراحی دشت پایاب سد خراسانه خبرداد.

جمال خسروی فرماندار بوکان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،گفت: روز گذشته جلسه تعیین تکلیف نحوه طراحی دشت پایاب سد خراسانه با ریاست معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و با حضور مدیران جهاد کشاورزی و آبیاری این شهرستان و کارشناسان مربوطه در محل فرمانداری برگزار گردید.

وی افزود: در این جلسه بعد از بحث و بررسی در راستای نحوه طراحی شبکه و تشکیل شرکت تعاونی کشاورزان ذینفع مقرر گردید که اداره آبیاری این شهرستان نسبت به بررسی دفاتر جزء قدیم جهت شناسایی کشاورزان دارای حقابه اقدام و با تجمیع میزان سطح زیر کشت مربوطه مراتب به جهاد کشاورزی ابلاغ گردد و همچنین جهاد کشاورزی نیز نسبت به ارائه اطلاعات پایه مذکور به مهندسین مشاور جهت طراحی شبکه به روش آبیاری تحت فشار با لحاظ مطالعات قبلی سد خراسانه اقدام و نتیجه را اعلام نماید.

خسروی یادآور شد: سد خراسانه با هدف تأمین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی شهرستان بوکان احداث شد؛ عملیات اجرایی این سد سال ۱۳٨۳ آغاز شد و با اعتبار ۹۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال سال ۱۳۹۲ به بهره برداری رسید.

سد خراسانه در ۲۰ کیلومتری شمال غربی بوکان و بر روی رودخانه سردآباد واقع شده است.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجرپذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.

این شهرستان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد، ۱۹۴ هزار نفر ساکن نقاط شهری و ۵۶ هزار نفر نیز ساکن روستا‌ها می‌باشند و بعد از ارومیه، خوی و میاندوآب چهارمین شهرستان پر جمعیت آذربایحان غربی است.
 
 
انتهای پیام/م

طراحی سد خراسانه بوکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.