فرماندار بوکان گفت: جشنواره موسیقی کودک و نوجوان غرب کشور با رویکرد تقویت فرهنگ فاخر و شکوهمند ایرانی اسلامی برگزار می‌شود.

جمال خسروی فرماندار بوکان در  گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،، با اشاره به حاشیه‌های آئین رونمایی از پوستر سومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی و آواز کودک و نوجوان غرب کشور که روز پنجشنبه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: جای بسی تاسف است که در این کارزار فرهنگی، خرده گیرانی در فضای مجازی بدون آگاهی از فضای این رونمایی باشکوه و عزتمند، رخسار درخشان و باغ زیبای فرهنگ ایرانی- اسلامی را می‌خراشند و با سخن و اتهام ناروا، تیشه به ریشه فرهنگ اصیل و انسان مدار این سرزمین می‌زنند که خون هزاران شهید برای سیراب کردنش، چون شطی خروشان هنوز هم جاری است.

وی افزود: این دوستان ناآگاه که با علم کردن قرآن بر سر نیزه، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، حرکت موزون و آئینی و کهن برآمده از سنت عرفانی ایران زمین توسط گروهی از کودکان و خردسالان معصوم استان‌های غرب کشور را گناه نابخشودنی می‌خوانند. دریغ و درد که نا آشنایی به سنن فرهنگی-عرفانی ایران اسلامی چه خطا‌های فکری و قضاوت‌های ناروا و نامنصفانه را رقم زده است آنهم در شرایط حساس کنونی که همه بایستی پشت هم صفوفی تشکیل دهیم (کانهم بنیان مرصوص) و فضایی پر شور و شادی برای غلبه بر جنگ روانی دشمن (به تاکید مقام معظم رهبری) بیافرینیم. گویی از یاد برده اند که در مقابل خوش باوری دشمن مبنی بر نرسیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به سن چهل سالگی، تمام آحاد ایران اسلامی در چهلمین سال بزرگداشت انقلاب اسلامی ایران، یک صدا فریاد زدیم: افتخار به گذشته و امید به آینده.

جمال خسروی عنوان کرد: سومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی و آواز کودک و نوجوان غرب کشور، در راستای پاسداشت فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی و با دیدی کلان نگر در چارچوب صیانت و قدرتمند کردن بیش از پیش و حفظ دستاورد‌های فرهنگ فاخر و شکوهمند ایرانی - اسلامی برگزار می‌شود و از مهمترین اهداف این جشنواره توجه به هنر اصیل ایرانی _ اسلامی و مقابله با تهاجم موسیقایی غرب به کشور عزیزمان ایران را می‌توان نام برد و نیز حفظ آن دستاورد‌های ملی و اسلامی‌ای که نسل اندر نسل هویت ایران بزرگ را ساخته است، همان هویتی که به ما یاد داده که به شرق و غرب "نه" بگوییم و تسلیم نشویم.

وی با تاکید بر اینکه کاملا آشکار است که موسیقی اصیل ایرانی ریشه در هویت و تاریخ دراز دامن ملی و دینی این مرز و بوم دارد و جز آموزه آزادگی، ایمان، خداباوری، مردانگی و القای مفاهیم بلند انسانی، روحی و دینی نیست، تصریح کرد: از این رو این جشنواره به پیروی از فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که تبیین فرمودند: جنگ فرهنگی سخت‌ترین جنگ‌ها است کوشیده تا به نوبه‌ی خود فرهنگ موسیقایی اصیل و فاخر ایرانی - اسلامی را پاس بدارد و با القای مفاهیم بلند آن به کودکان و خردسالان بخش مهمی از این کارزار فرهنگی را به دوش بکشد، آن هم نوعی از موسیقی که بزرگان مسلمان این مرز و بوم، چون ابوعلی سینا، فارابی و .. در آن قلم فرسایی کرده اند و آثار گرانسنگی از خود در این زمینه به یادگار گذاشته اند و به عبارت دیگر نوعی از موسیقی که با دین و دیانت ما در آمیخته و حضور پر رنگ خود را در اتحاد با عرفان اسلامی و در آثار بزرگانی، چون مولوی و حافظ نمایان می‌کند.

خسروی یادآور شد: در عصر جدید و گسترش فضای مجازی و رسانه‌ای که کنترل و مدیریت آن برای هیچ کشوری بطور کامل ممکن نیست، بازگشت به هویت اصیل وعرضه‌ی آن به نوجوانان و نونهالان یکی از راه‌های معطوف نمودن این ذهن‌های پاک به فرهنگ بومی و اصیل و نسخه‌ای است سالم برای رویگردانی آنان از فرهنگ منحط غربی که از قضا برنامه‌های ویژه‌ای صرفا جهت صدور به جوامع مسلمان تهیه می‌کنند.

فرماندار بوکان در پایان با بیان اینکه برای لبیک به هشدار رهبری معظم و اعلام خطر معظم له مبنی بر تهاجم فرهنگی غرب چه باید کرد؟ آیا جز تقویت سالم سازی و تطهیر و باز تولید فرهنگ اصیلی که یک پایش در حوزه‌ی دین است و قسمتی از آن در تاریخ این کشورمستتر است راه دیگری داریم؟ تاکید کرد: از حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری بسیار سپاسگزاریم که سکاندار فرهنگ اصیل اسلامی در خطه ولایتمدار آذربایجان غربی است، عالم ربانی‌ای که در سنگر مقدس دفاع از فرهنگ ولایی با جان و دل قدم در راه بصیرتی علی وار نهاده است.
 
انتهای پیام/م
 

حاشیه های سومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی و آواز کودک و نوجوان غرب کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.