رونمایی از پوستر و تندیس سومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی و آواز کودک و نوجوان غرب کشور در بوکان

با حضور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی، پوستر و تندیس سومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی و آواز کودک و نوجوان غرب کشور در بوکان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،ظهر امروز با حضور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان و هنرمندان بوکانی، پوستر و تندیس سومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی و آواز کودک و نوجوان غرب کشور در بوکان رونمایی شد.

در ادامه مراسم ناصر خدایاری مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان غربی گفت: به گفته ارسطو موسیقی حکمتی است که نفوس بشر از اظهار آن در قالب الفاظ عاجز است بنابراین آن را در قالب اصوات ظاهر می‌سازد، موسیقی در قالب جمله و بیان نیست.

وی افزود: موسیقی اصیل گوش انسان را تحت تاثیر خود قرار نمی‌دهد بلکه چشم و دل انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در ادامه منصور احمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان، ضمن خوش آمد گویی به حضار از عوامل اجرایی این جشنواره تشکر کردند و تصریح کرد: هدف از این جشنواره سمت و سو دادن به فعالیت‌های موسیقایی کودکان و فراهم آوردن زمینه مناسب جهت استفاده از تجارب اساتید آواز و موسیقی و با توجه به برگزاری دو دوره موفقیت آمیز در سال‌های اخیر است.

وی یادآو شد: این جشنواره با حضور استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، صندوق اعتباری هنر کشور، بخشداری مرکزی، مدیریت آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان بوکان برگزار می‌شود.

جمال خسروی فرماندار بوکان نیز که ریاست شورای سیاست گذاری سومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی و آواز کودک و نوجوان غرب کشور را عهده دار است، در آیین گفت: این جشنواره با حضور ۴۳ شهرستان برگزار خواهد شد که ۶۰۰ اثر توسط شرکت کنندگان به این جشنواره ارسال شده و از بین آثار ارسالی ۱۵۰ اثر به جشنواره راه پیدا کرده است.

خسروی اظهار داشت: موسیقی می‌تواند حالاتی را بیان کند که زبان قابل به بیان آن نیست، چنین جشنواره‌هایی میتواند حس موسیقیای را در بین کودکان افزایش دهد و علاقه آنان به موسیقی فاخر ایرانی را بیشتر کند.

در ادامه مراسم کاوه محمدزاده دبیر اجرایی و عضو شورای سیاست گذاری این جشنواره نیز، به ارائه گزارش عملکرد جشنواره پرداخت و اظهار داشت: این جشنواره اول بهمن ماه با اعلام فراخوان عمومی به استان‌های ذکر شده آغاز به کار نمود، ۳۰‌بهمن ماه آخرین مهلت ارسال آثار بود، این آًثار از ۴۱ شهر استان‌های ذکر شده به جشنواره ارسال گردیده است.

محمد زاده افزود از شهر‌های شرکت کننده در جشنواره تعداد ۹ شهر مربوط به استان آذربایجان غربی، تعداد هشت شهر مربوط به استان کردستان و تعداد ۶ شهر دیگر مربوط به استان کرمانشاه می‌باشد.

وی اشاره کرد که مراسم اختتامیه جشنواره در روز سوم و چهارم فروردین ماه ۹۸ برگزار می‌شود.

جشنواره منطقه‌ای موسیقی و آواز کودک و نوجوان غرب کشور شامل سه بخش آواز، گروه نوازی و تکنوازی در دو رده سنی کودک و نوجوان است.
 
انتهای پیام/م
 

پوستر و تندیس سومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی و آواز کودک در بوکان رونمایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.