مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: با توجه به گسترده شدن دامنه نشریات، باید آن‌ها به سمت کیفی شدن هرچه بیشتر، حرکت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،گفت: در خصوص اخذ مجوز نشریات، معتقدیم که در یک بازار آزاد و رقابتی باید به هر تقاضایی تا جایی که ممکن است، پاسخ مثبت داده شود و نباید محدودیتی در این زمینه ایجاد گردد، ولی نشریات در یک فرایند رقابت طبیعی، باید به سمت کیفی شدن هر چه بیشتر حرکت کنند تا کسی که برای ماندن در این عرضه برنامه و هدفی دارد ماندگار شود و مابقی کسانی که حرفه شان با تخصصشان همخوانی ندارد، به کار و حرفه‌ی دیگری مشغول شوند که ممکن است برای آن‌ها موفقیت آمیز‌تر باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه روند دریافت مجوز نشریات، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی می‌شود و تصمیمات لازم در این خصوص، در وزارتخانه اخذ می‌گردد، تنها ممکن است در پاره‌ای از مواقع از اداره کل در خصوص موضاعاتی در این زمینه، نظر خواهی انجام شود، که اگر شرایط اقتضا کند در این زمینه مساعدت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

خدایاری ادامه داد: ما معتقدیم که وزارتخانه می‌تواند در موضوع اخذ مجوز نشریات، تفویض اختیار کند که ما هم رسما بتوانیم این اقدامات را در استان انجام دهیم تا پروسه کمی کوتاه‌تر شود و متقاضیان بتوانند به نتایج و درخواست خودشان در مدت زمان کوتاه تری برسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: هرچند که دامنه نشریات گسترده و وسیع شده است، اما تا حدی که امکان داشته باشد از نشریات حمایت خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری در پایان در خصوص علل طولانی بودن اخذ مجوز راه اندازی سینما دیجیتال در برخی از فرهنگ سرا‌های استان آذربایجان غربی، تصریح کرد: در این موارد اگر متقاضی راه اندازی این بخش در فرهنگسرا‌ها، تنها یک نفر باشد، تصمیم گیری آسان و سریع‌تر است، اما وقتی متقاضیان متعدد باشند مجبور هستیم ضوابطی را در نظر بگریم که بر اساس این شاخص‌ها، متقاضیان سنجیده شوند و هر کسی که بیشتر واجد شرایط باشد، انتخاب می‌شود.
 
انتهای پیام/م
 

لزوم کیفی سازی نشریات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.