مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت:این استان قطعه‌ای از بهشت ایران زمین است که برای همه‌ی سلیقه‌ها جاذبه‌ی گردشگری دارد.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، استان آذربایجان غربی به لحاظ موقعیت جغرافیایی در عرصه سرزمینی ایران،  جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.
 
وی با اشاره به تعداد مسافرین ورودی به استان در نوروز سال گذشته اظهار کرد: ۲۰ هزار و ۲۸۰ نفر در واحد‌های اقامتی استان اسکان یافتند که طبق آمارها  ۵۰ درصد افزایش را نشان می دهد.
 
جباری با اشاره به تعریف ۵ محور و مسیر گردشگری برای شناساندن جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری و طبیعی در استان تصریح کرد: مسیر شماره یک شامل مسیر ارومیه_ سلماس_ خوی _. چایپاره، مسیر دوم شامل ارومیه_ سلماس_ خوی_ چالدران_ شوط_ ماکو_ بازرگان_ پلدشت، مسیر شماره ۳ شامل ارومیه_ اشنویه_ پیرانشهر_ سردشت، مسیر شماره ۴ شامل ارومیه_ نقده_ مهاباد_ بوکان و در نهایت مسیر شماره ۵ شامل ارومیه_ میاندوآب_ شاهین دژ _. تکاب است که اطلاعات مراکز اقامتی، بنا‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهر‌های مختلف در طول مسیر‌ها مشخص شده و از طریق کتابچه‌های گردشگری در بنا‌های تاریخی، ادارات میراث فرهنگی استان به گردشگران عرضه می‌شود.
 
وی افزود: وجود پایانه‌های مرزی ، ارتباط تجاری و مسافری و گردشگری با کشور‌های خارجی، فعالیت فرودگاه‌های بین المللی از مهمترین ظرفیت های گردشگری استان محسوب می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت:در استان آذربایجان غربی دو اثر مهم و تاریخی، تخت سلیمان در جنوب استان واقع در شهرستان تکاب و قره کلیسا در شمال استان واقع در شهرستان چالدران، به ثبت سازمان علمی فرهنگی یونسکو رسیده اند.

وی به اشاره ظرفیت های مرزی آذربایجان غربی ادامه داد:به خاطر هم مرزی این استان با کشور‌های جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق و نزدیکی با ارمنستان،تفاهم نامه های خوبی برای گسترش ارتباطات فرهنگی  بین کشورهای همسایه با کشور ایران به امضا رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی؛ در سال ۱۳۹۸ جشنواره ملی و گردشگری با حضور نمایندگانی از کشور‌های همسایه و با هدف معرفی جاذبه‌های استان در برنامه داریم و در همین رابطه مستنداتی به زبان‌های انگلیسی، عربی و ترکی تنظیم کرده‌ایم.
 
انتهای پیام/م
 

وجود دو اثر جهانی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.