معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بوکان گفت: علی رغم ظرفیت های بالای این شهرستان در حوزه گردشگری،جاذبه های گردشگری بوکان به درستی معرفی نشده است.

لقمان خسروپور معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بوکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت :    نمی شود هرکسی که از شهر بوکان رد می شود را گردشگر نامید چرا که بوکان به واسطه موقعیت ارتباطی مسیر تردد مسافران زیادی است ، پس لازم است در ارائه آمارها دقت کنیم و تا زمانی که برای مسافرین توقفگاه که شامل امکانات رفاهی ، بهداشتی و... ایجاد نکنیم ، نمی توانیم ادعا کنیم که در حوزه گردشگری کار کرده ایم ، پس اولین اقدام در این حوزه رو در رو شدن با واقعیت ها و گفتن اینکه ما شهر گردشگری هستیم مشکل را حل نمی کند.

وی افزود: در اینکه شهرستان بوکان پتانسیل خوبی چه‌ از لحاظ تاریخی ، چه از لحاظ طبیعی و چه از لحاظ توانمندی نیروی انسانی برای توسعه گردشگری دارد شکی نیست ، اما باید اذعان داشت که هنوز کار چندانی در این حوزه صورت نگرفته و هنوز جاذبه های شهرستان به درستی معرفی نشده است ،پس باید با برنامه ریزی مدون و کمک گرفتن از همه نخبگان توسعه گردشگری را دنبال کنیم.

خسروپور یادآور شد: ما امروز غیر از ظرفیت مناطق شهری ، در مناطق روستائی هم‌ جاذبه های بکر طبیعی داریم که نیازمند معرفی و احداث امکانات اولیه برای استفاده است که در تلاشیم این امکانات را ایجاد کنیم سد شهید کاظمی، روستای کانی کوزله ، روستای ساروقامیش ، منطقه قشلاق، تالاب قره گل ، سد خراسانه و ده ها منطقه دیگر داریم که باید از ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی کمک گرفته شود تا این مناطق بتوانند در مسیر توسعه گردشگری قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه در حد توان پارسال برای منطقه قشلاق و سد شهید کاظمی امکاناتی ایجاد شد و سال آینده هم با کمک بخشداران و دهیاران و بخش خصوصی این برنامه را ادامه می دهیم، عنوان کرد: باید از ظرفیت بودجه و ماشین الات دهیاری ها و همچنین سازمان های مردم نهاد که مشارکت خوبی دارند در پاک سازی و ساماندهی مسیر های گردشگری استفاده کنیم و بخشداران محترم برای این کار برنامه ریزی کنند.

لقمان خسرو پور در پایان ضمن تقدیر از فعالیت های نیروی انتظامی ،شورا و شهرداری و میراث فرهنگی و هلال احمر و دیگر مسئولین ادارات در نوروز ۹۷ تاکید کرد: باید برای نوروز و سال ۹۸ متفاوت تر عمل کنیم و مطمئناً اگر با بازسازی مناظر شهری و روستائی در نوروز پیش رو احساس نو شدن و تازگی را بتوانیم به همشهریان عزیز و مسافران منتقل کنیم میتوان گفت که موفق عمل کرده ایم.

 

انتهای پیام/م

ضعف در معرفی جاذبه های گردشگری بوکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.