معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بوکان گفت: حمایت از بخش دامداری می‌تواند توسعه و اشتغال را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،لقمان خسروپور معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان بوکان در جلسه ساماندهی توزیع نهاده‌های دامی این شهرستان، با اشاره به پتانسیل‌های شهرستان بوکان خصوصا در حوزه‌های دامداری و کشاورزی گفت: بوکان سومین شهر پر جمعیت آذربایجان غربی و یکی از قطب‌های دامداری و کشاورزی در سطح استان به شمار می‌رود، لذا باید مسولین استانی نگاهی متفاوت‌تر نسبت به گذشته به این شهرستان داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر ۲٦ هزار دام سنگین و ۱۷۷ هزار دام سبک در این شهرستان وجود داشته و حمایت از این بخش می‌تواند توسعه و اشتغال را در این حوزه به همراه داشته باشد.

خسرو پور در ادامه به بازار دام شهرستان بوکان اشاره کرد و تصریح کرد: گردش مالی خرید و فروش دام در بوکان چشمگیر است و بخشی از اقتصاد شهرستان و جنوب استان وابسته به بازار خرید و فروش دام در بوکان بوده و در واقع تامین کننده گوشت تعدادی از مراکز استان‌ها از جمله تهران است و محدودیت‌های جدید و بحث قاچاق، بازار بوکان را از رونق انداخته که باید در خصوص حمل دام از بوکان به شهر‌های دیگر تجدید نظر شود.

وی تاکید کرد: امروزه در حوزه دامداری در شهرستان بوکان با مشکلات خاصی روبرو هستیم و امیدواریم بتوانیم با همکاری مسولین استانی از میزان این مشکلات بکاهیم.

در ادامه این جلسه معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بوکان با اشاره به اهمیت دامداری در منطقه و وجود محدودیت‌ها در خصوص توزیع نهاده‌ها به ویژه سبوس در سطح شهرستان خواستار افزایش سهمیه نهاد‌های دامی و توزیع هر چه بهتر و دقیق این نهاد‌ها با حساسیت خاص شد.

جلسه ساماندهی توزیع نهاده‌های دامی با ریاست معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان بوکان و با حضور بخشدار مرکزی، مسئول امور دام استان آذربایجان غربی، مدیران تعاونی‌های استان و شهرستان و مسئولین مربوطه، روز گذشته (شنبه) در محل سالن اجلاس فرمانداری برگزار شد.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری جلسه ساماندهی توزیع نهاده‌های دامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.